Rekordowe oglądalności Nice PLŻ. "Jest ona ozdobą TVP Sport"

Drugi sezon z rzędu ligowy żużel był obecny w Telewizji Polskiej. Oglądalność Nice Polskiej Ligi Żużlowej w TVP Regionalnej i TVP Sport była znacznie lepsza niż w poprzednim roku.

W tym artykule dowiesz się o:

W zakończonym sezonie w TVP Regionalnej przeprowadzono 12 transmisji, a średnia wyniosła aż 174 tys. widzów (udziały 1,73 proc.). Rekordowe było rewanżowe spotkanie finałowe MDM Komputery ŻKS Ostrovia - Lokomotiv Daugavpils z 27 września: średnia wyniosła 207 tys., udziały 1,93 proc. Równoległe transmisje były przeprowadzane w TVP Sport - średnia wyniosła 86 tys. (udziały 0,84 proc.); rekord to mecz Orzeł Łódź - Speedway Wanda Instal Kraków - 133 tys. (1,47 proc.).

Dzięki porozumieniu między Polskim Związkiem Motorowym, Telewizją Polską i firmą Nice, rozgrywki I ligi w sezonie 2015 miały nazwę Nice Polska Liga Żużlowa i były transmitowane w TVP. W każdej kolejce jeden mecz na żywo pokazywała TVP Regionalna (niedziela, godz. 13:15), powszechnie dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej. Dzięki temu możliwość obejrzenia transmisji z Nice Polskiej Ligi Żużlowej miało praktycznie każde gospodarstwo w Polsce posiadające odbiornik telewizyjny. Spotkania (w większości także na żywo) pokazywała także TVP Sport oraz strona sport.tvp.pl.

- Żużel ma olbrzymie tradycje i wielkie osiągnięcia. Cieszymy się, że drugi rok z rzędu pokazywaliśmy Nice Polską Ligę Żużlową i mam nadzieję, że nadal będzie gościła na naszej antenie. Jest ona ozdobą TVP Sport - stwierdził dyrektor kanału sportowego Telewizji Polskiej Włodzimierz Szaranowicz.

Z kolei Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska powiedział, że na dokładne podsumowania przyjdzie pora w okresie zimowym. - Z pewnością możemy być zadowoleni z wyników oglądalności. Ostatni mecz sezonu w TVP Regionalnej i TVP Sport oglądało w sumie ponad 330 tys. telewidzów, co pokazuje, jak dużym potencjałem dysponowała w tym roku Nice PLŻ. Losy awansu do wyższej klasy rozgrywkowej rozstrzygnęły się w ostatnim biegu sezonu - z punktu widzenia kibica większej dramaturgii nie mogliśmy sobie wymarzyć. Na przestrzeni sezonu pojawiały się oczywiście drobne problemy, ale były one na bieżąco korygowane. Firma Nice jest otwarta na dalszą współpracę, ale najpierw w kontekście kolejnego sezonu 2016 musi ostatecznie wyjaśnić się, ile drużyn wystartuje w Nice PLŻ oraz jaka będzie formuła rozgrywek - dodał Krużyński.

Swojego zadowolenia z oglądalności Nice PLŻ nie ukrywa Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z projektu, który udało się stworzyć. Oglądalności są więcej niż bardzo dobre, a widz przyzwyczaił się już do stałej pory transmisji. Niedziela, godzina 13:15, to także doskonały czas antenowy, by pozyskać także kibiców, którzy na co dzień nie śledzą zmagań żużlowców. Wierzę, że rozgrywki w ośmiozespołowym składzie w podobnym formacie będą także transmitowane w następnym roku - podkreślił przewodniczący GKSŻ.

Oglądalność Nice Polskiej Ligi Żużlowej w 2014 i 2015 roku

2014
średnia widownia TVP SPORT (live): 73 556* 0,21% 0,75%
średnia widownia TVP REGIONALNA (live): 158 556 0,45% 1,63%

*w kolejnych rubrykach: widownia w liczbach, widownia w procentach, udział.

Komentarze (24)
avatar
GRYFM
1.10.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Adam Krużyński, powiedział, że "Losy awansu do wyższej klasy rozgrywkowej rozstrzygnęły się w ostatnim biegu sezonu - z punktu widzenia kibica większej dramaturgii nie mogliśmy sobie wymarzyć" Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
30.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dobrze że jest transmisja żużlu ,Jest jak na lekarstwo ,Mam kilkanaście kanałów sportowych i sama piłka nożna leci tvp nuda nie ma co patrzeć. Powinni 2L też transmitować z poślizgiem też by s Czytaj całość
avatar
UNIA UNIA LESZNO DMP 2015
30.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Taka informacja cieszy 
avatar
Maciek Tarnów
30.09.2015
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Trochę nie rozumiem tych osób co piszą, że powinno być na odwrót i to Ekstraliga powinna być w TVP, a I liga w nSport. Ludzie! Czy Wy na prawdę nie dostrzegacie różnicy w sposobie pokazywania t Czytaj całość
avatar
tomas68
30.09.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Zamiast tych transmisji lepiej aby ludzie zaczęli chodzić ponownie na stadiony. Co nam po leniwcach na kanapach skoro dyscyplina podupada. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.