Rekordowe oglądalności Nice PLŻ. "Jest ona ozdobą TVP Sport"

Drugi sezon z rzędu ligowy żużel był obecny w Telewizji Polskiej. Oglądalność Nice Polskiej Ligi Żużlowej w TVP Regionalnej i TVP Sport była znacznie lepsza niż w poprzednim roku.

Wojciech Ogonowski
Wojciech Ogonowski

W zakończonym sezonie w TVP Regionalnej przeprowadzono 12 transmisji, a średnia wyniosła aż 174 tys. widzów (udziały 1,73 proc.). Rekordowe było rewanżowe spotkanie finałowe MDM Komputery ŻKS Ostrovia - Lokomotiv Daugavpils z 27 września: średnia wyniosła 207 tys., udziały 1,93 proc. Równoległe transmisje były przeprowadzane w TVP Sport - średnia wyniosła 86 tys. (udziały 0,84 proc.); rekord to mecz Orzeł Łódź - Speedway Wanda Instal Kraków - 133 tys. (1,47 proc.).

Dzięki porozumieniu między Polskim Związkiem Motorowym, Telewizją Polską i firmą Nice, rozgrywki I ligi w sezonie 2015 miały nazwę Nice Polska Liga Żużlowa i były transmitowane w TVP. W każdej kolejce jeden mecz na żywo pokazywała TVP Regionalna (niedziela, godz. 13:15), powszechnie dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej. Dzięki temu możliwość obejrzenia transmisji z Nice Polskiej Ligi Żużlowej miało praktycznie każde gospodarstwo w Polsce posiadające odbiornik telewizyjny. Spotkania (w większości także na żywo) pokazywała także TVP Sport oraz strona sport.tvp.pl.

- Żużel ma olbrzymie tradycje i wielkie osiągnięcia. Cieszymy się, że drugi rok z rzędu pokazywaliśmy Nice Polską Ligę Żużlową i mam nadzieję, że nadal będzie gościła na naszej antenie. Jest ona ozdobą TVP Sport - stwierdził dyrektor kanału sportowego Telewizji Polskiej Włodzimierz Szaranowicz.

Z kolei Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska powiedział, że na dokładne podsumowania przyjdzie pora w okresie zimowym. - Z pewnością możemy być zadowoleni z wyników oglądalności. Ostatni mecz sezonu w TVP Regionalnej i TVP Sport oglądało w sumie ponad 330 tys. telewidzów, co pokazuje, jak dużym potencjałem dysponowała w tym roku Nice PLŻ. Losy awansu do wyższej klasy rozgrywkowej rozstrzygnęły się w ostatnim biegu sezonu - z punktu widzenia kibica większej dramaturgii nie mogliśmy sobie wymarzyć. Na przestrzeni sezonu pojawiały się oczywiście drobne problemy, ale były one na bieżąco korygowane. Firma Nice jest otwarta na dalszą współpracę, ale najpierw w kontekście kolejnego sezonu 2016 musi ostatecznie wyjaśnić się, ile drużyn wystartuje w Nice PLŻ oraz jaka będzie formuła rozgrywek - dodał Krużyński.

Swojego zadowolenia z oglądalności Nice PLŻ nie ukrywa Piotr Szymański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Żużlowego. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z projektu, który udało się stworzyć. Oglądalności są więcej niż bardzo dobre, a widz przyzwyczaił się już do stałej pory transmisji. Niedziela, godzina 13:15, to także doskonały czas antenowy, by pozyskać także kibiców, którzy na co dzień nie śledzą zmagań żużlowców. Wierzę, że rozgrywki w ośmiozespołowym składzie w podobnym formacie będą także transmitowane w następnym roku - podkreślił przewodniczący GKSŻ.

Oglądalność Nice Polskiej Ligi Żużlowej w 2014 i 2015 roku

2014
średnia widownia TVP SPORT (live): 73 556* 0,21% 0,75%
średnia widownia TVP REGIONALNA (live): 158 556 0,45% 1,63%

2015
średnia widownia TVP SPORT (live): 85 637 0,24% 0,84%
średnia widownia TVP REGIONALNA (live): 174 300 0,49% 1,73%

*w kolejnych rubrykach: widownia w liczbach, widownia w procentach, udział.

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×