Adam Zając: Ten sezon był pechowy. Nie tylko dramat Warda

30 stycznia 2016 roku rozstrzygnięty zostanie XXVI Plebiscyt Tygodnika Żużlowego. - To nasze wspólne osiągnięcie, na które przez lata pracowaliśmy - przyznaje redaktor naczelny TŻ, Adam Zając.

W tym artykule dowiesz się o:

WP SportoweFakty: Trwa głosowanie w XXVI Plebiscycie Tygodnika Żużlowego. Jakie są pana osobiste oczekiwania wobec tego wydarzenia?

Adam Zając: Chcielibyśmy, by tak jak co roku była to wspaniała zabawa dla naszych czytelników i wszystkich żużlowych kibiców. Zostanie ona zwieńczona spotkaniem wszystkich laureatów i sympatyków żużla z całej Polski. Przy okazji na naszym corocznym balu żużlowym ogłoszone zostaną nominacje dla członków kadry narodowej juniorów i seniorów. Chciałbym, by jak co roku była to wspaniała, sympatyczna zabawa. Myślę, że ci, którzy się zjawią na balu będą mieli okazję spokojnie porozmawiać czy zrobić sobie wspólne zdjęcia. W czasie sezonu takich możliwości jest mimo wszystko niewiele.

Patrząc na kategorie, w jakich głosować mogą kibice, widać, że trzymają się państwo tradycji. Najbardziej prestiżową kategorią w Plebiscycie jest nadal Najpopularniejszy Żużlowiec.

- Rzeczywiście, stawiamy na to, co już wcześniej się sprawdziło. Nie mamy w planach tych kategorii rozbudowywać, ale nieraz się zdarza, że wprowadzamy pomysły zgłoszone choćby przez naszych dziennikarzy. Często redakcja przyznaje także specjalne wyróżnienia i nie wykluczam, że podobnie będzie i tym razem. Możliwe, że jeden z działaczy czy zawodników zostanie wyróżniony za swoją kwiecistą wypowiedź w mediach.

Te kategorie to przede wszystkim zabawa, ale jak słyszymy, zawodnicy i prezesi podchodzą do tego całkiem poważnie, licząc na dobre miejsce w rankingu. To zapewne duża nobilitacja dla Tygodnika Żużlowego?

- Tak. Bardzo się cieszymy, że ci którzy są nominowani podchodzą do tego poważnie. Nieraz pojawia się rywalizacja i można powiedzieć, że osoby, które biorą w tym udział traktują nasz plebiscyt w kategorii turnieju żużlowego. Zdarza się, że ktoś do nas dzwoni i pyta, czy znajdzie się na liście. Bywa, że zaangażowani są w to też członkowie ich rodzin. To już 26. edycja Plebiscytu. Ma on swoją tradycję i znaczenie wśród działaczy oraz zawodników. Cieszymy się tym bardziej, że jest to nasze wspólne osiągnięcie, na jakie z całym środowiskiem żużlowym przez lata pracowaliśmy.

Nie będzie w tym roku rozstrzygnięcia w kategorii Pechowiec. Wobec przykrych wydarzeń, jakie miały miejsce w minionym sezonie, jest to w pełni zrozumiałe.

- Taką decyzję podjęli nasi czytelnicy i my jako redakcja w pełni się do tego przychyliliśmy. Dramatów na torze było w tym roku rzeczywiście zbyt dużo i nie chodzi nam jedynie o Darcy'ego Warda, ale też innych, zwykle młodych zawodników, o których często się nie wspomina. Oni też doznali poważnych kontuzji. Można powiedzieć, że był to wyjątkowo pechowy sezon żużlowy.

W tym roku w kategorii Fair Play docenione zostanie właśnie zjednoczenie środowiska i akcje charytatywne na rzecz Darcy'ego Warda.

- Tak i należy to docenić, chociaż mnie osobiście martwi to, że zapominamy o innych chłopakach. Proszę zobaczyć ilu z nich jeździ na wózku i jest pozostawiona samym sobie. Naszą cechą narodową jest to, że gdy coś się wydarzy, mamy pospolite ruszenie. Kiedy Piotr Pawlicki złamał przed laty kręgosłup, ludzie zbierali dla niego pieniądze na stadionach. Okazało się jednak, że mieliśmy wszyscy słomiany zapał. Staraliśmy się jako Tygodnik Żużlowy utworzyć fundację "Pomocna dłoń". Każdy z klubów za dany mecz miał wpłacać na konto 100 złotych. Proszę sobie wyobrazić, że tylko jeden z nich przelał te pieniądze. Fundację musieliśmy ostatecznie zawiesić, a szkoda, bo przez lata uzbierałaby się naprawdę spora suma pieniędzy, którą moglibyśmy wspomóc potrzebujących zawodników. To piękny gest, że pomagamy Darcy'emu Wardowi. Tego chłopaka dotknęła prawdziwa tragedia. Pamiętajmy jednak także o innych, którzy często zostają ze swoją kontuzją zapomniani.

Odchodząc od tematu kontuzji... jak pan ocenia zakończony sezon? Był on oczywiście naznaczony pechowymi zdarzeniami, ale czy dostrzega pan pozytywy tegorocznych rozgrywek?

- Może cieszyć to, że z żużlem, mimo problemów finansowych, jest nadal dość dobrze. Jakoś się trzymamy i oby w przyszłym roku nie było gorzej. Wyniki sportowe są istotne, ale najważniejsze, że udało się ten sezon z nie najgorszym skutkiem odjechać. Chciałbym, by wszystkie kluby wystawiły drużyny do nadchodzących rozgrywek. Byłaby to najlepsza wiadomość, jaką moglibyśmy otrzymać przed startem kolejnego sezonu. Jeśli chodzi natomiast o mijający rok, to myślę, że wielu zawodników zrozumiało już to, że nie może żądać zbyt wiele. Prezesi także zaczynają inaczej podchodzić do tego tematu. Z kolei kibice zaczynają pomału rozumieć, że nie mogą oczekiwać od działaczy mocnych składów za wszelką cenę, nie patrząc na zaplecze finansowe. Zaczynają być pod tym względem bardziej wyrozumiali.

Czego życzyć zatem klubom i prezesom przed nowym rokiem? Zenon Plech stwierdził: przede wszystkim rozsądku. Czy pan też się pod tym podpisuje?

- Tak, wyniki to odrębny temat, a najważniejszy jest przede wszystkim rozsądek. Życzę go zawodnikom, by na torze uważali zarówno na siebie, jak i na rywali. Działacze muszą natomiast z dużą odpowiedzialnością patrzeć na kwestie finansowe. Ważne, by swoje zamiary porównywali z tym, co mają w kasie klubu.

Jeśli chodzi natomiast o sportowe sukcesy, tych w polskim żużlu nie brakuje. Od dłuższego czasu pojawiają się jednak głosy, że polskie środowisko żużlowe nie potrafi ich dobrze "sprzedać", przebijając się do mediów i nowych kibiców. Jaka jest pana zdaniem przyczyna tego stanu rzeczy?

- Jest to rzeczywiście problem, bo poza WP SportoweFakty czy Tygodnikiem Żużlowych mediów, które w tak dużym stopniu opisują żużel, jest niewiele. Wydaje mi się, że za bardzo zamykamy się we własnym gronie. Tu właśnie widzę zadanie dla władz tego sportu, by bardziej wypromować tę dyscyplinę i zyskać większą przychylność centralnych mediów. Wiadomo, że w dzisiejszych czasach jest komercja. Jeżeli Ekstraligę pokazuje nc+, to inne stacje na zasadzie konkurencji nie chcą o tych rozgrywkach mówić. Podobnie jest z gazetami, gdy tylko jedna z nich ma patronat. Trzeba w jakiś sposób dogadywać się wspólnie, by wpuszczać żużel na różne stacje telewizyjne, radiowe czy portale. Wspomniana komercja jest pewną barierą, ale jest tu możliwe porozumienie. Przykładem tego może być właśnie Plebiscyt Tygodnika Żużlowego. Jest tu co prawda nc+, ale bez przeszkód na imprezę wpuszczani są inne media, jak choćby Telewizja Polska i nikt nie ma do siebie zastrzeżeń. Trzeba rozmawiać z centralnymi mediami i sprawić, by imprezy żużlowe były pokazywane i promowane przez jak największą liczbę stacji. Najczęściej bywa niestety tak, że dopiero gdy mamy w żużlu aferę lub groźny wypadek, media w całej Polsce się o tym rozpisują. O pozytywnych wydarzeniach się natomiast nie mówi.

Oby w nowym roku na łamach Tygodnika Żużlowego tych przykrych informacji było jak najmniej. Życzymy z tego miejsca udanych przygotowań do styczniowego balu żużlowego. Oby XXVI plebiscyt wypadł udanie.

- Dziękuję. Chcielibyśmy, by rozstrzygnięcie Plebiscytu, które planujemy na 30 stycznia było pozytywnym akcentem przed startem kolejnego żużlowego sezonu. Oby zawodników omijały kontuzje, a kibice przeżywali jak najwięcej pozytywnych emocji. Bo przecież to dla nich to wszystko robimy.

Rozmawiał Michał Wachowski
XXVI Plebiscyt Tygodnika Żużlowego ->> Zapraszamy do udziału w głosowaniu!

Komentarze (3)
avatar
sympatyk żu-żla
17.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Tygodnikowi życzyć należy powodzenia oraz 100 lat, 
avatar
Henryk
17.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Tygodnikowi Żużlowemu sto lat życzę . 
avatar
tomas68
17.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Co roku ta sama śpiewka a do tego wszystko podane już po fakcie. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.