Mniej pieniędzy za porażki 1:5. Prezes Unii Tarnów proponuje kompromis

WP SportoweFakty / Tomasz Madejski
WP SportoweFakty / Tomasz Madejski

Sporo kontrowersji budzi kwestia płatności 25 proc. stawki za punkt zdobyty w wyścigu zakończonym wynikiem 5:1 lub 1:5. Kompromis w tej sprawie proponuje prezes Unii Tarnów.

[color=#000000]Tarnowianie uważają, że przepis dotyczący mniejszej stawki za punkt zdobyty w wyścigach zakończonych wynikiem 5:1 lub 1:5 może dać realne oszczędności klubom ekstraligowym. W jego ocenie, z całą pewnością nie uderzy on również mocno w zawodników, którzy startują w najlepszej lidze świata. - Takie zapisy w regulaminie nie biorą się znikąd. To efekt spotkań i rozmów pomiędzy prezesami klubów ekstraligowych wraz z władzami Ekstraligi. Wszystko jest spowodowane sytuacją finansową. Nie jest pod tym względem kolorowo w żadnym klubie żużlowym, co przecież widać rokrocznie w trakcie, jak i po zakończeniu sezonu. Żadne rozwiązanie nie jest doskonałe. Czego byśmy nie wymyślili, będzie miało to swoje plusy i minusy. Jestem jednak zdania, że należy, nawet w niewielkim stopniu, szukać oszczędności. Nikt nie podejmuje takich decyzji na złość żużlowcom, a tak odbiera to wielu zawodników i ich menedżerów. Nasze działania wynikają ze zdrowego rozsądku - mówi w rozmowie z portalem WP SportoweFakty Łukasz Sady.

- Zawodnicy z najwyższej półki i tak będą nadal zarabiać dobre pieniądze. Ich zarobki nie mogą rosnąć, bo za chwilę napompujemy ten balon zbyt mocno. Zawsze twierdziłem, że zawodnicy-zawodowcy powinni zarabiać przede wszystkim na torze. Kwoty za podpis powinny być minimalne. Stawki za punkty mogłyby wówczas pójść w górę. Ile wywalczysz na torze - tyle masz. Tymczasem spotykam się z czasem sytuacją, że ktoś chce dostać bardzo dużo na przygotowanie do sezonu. Te stawki są czasami nawet dwa razy wyższe niż zawodnik jest w stanie wydać na przygotowanie sprzętu. Zauważyć należy, że żużlowcy prócz stawek "za podpis", otrzymują także określoną liczbę miejsc reklamowych na kevlarach i motocyklach do własnej dyspozycji, na które to miejsca mogą sami szukać sobie sponsorów i pozyskiwać kolejne, dodatkowe środki finansowe - dodaje prezes tarnowskiego klubu.[/color][color=#000000]

Szef Unii Tarnów [/color][color=#000000]nie zgadza się również z opinią, że nowy zapis w regulaminie sprawi, że na torach będzie niebezpieczniej. - Nie przekonuje mnie ten argument. Zawodnicy walczą o jak najlepszy wynik sportowy i swoje pieniądze. Zawsze powinni jechać fair i bezpiecznie, ale też zawsze powinni "gryźć tor", niezależnie od tego o jaką stawkę jadą. Summa summarum topowi żużlowcy, w skali sezonu, zarabiają naprawdę godne pieniądze. Moim zdaniem ten zapis nie uderzy ich mocno po kieszeni ani nie pogorszy radykalnie ich sytuacji - przekonuje Sady.

Działacz tarnowskiego klubu zgadza się jednak z opinią, że nowy zapis w regulaminie może uderzyć w żużlowców z niższych lig. W związku z tym proponuje kompromis. - Z tym jestem w stanie się zgodzić. W niższych ligach niektórzy rzeczywiście zarabiają skromniej. Być może warto rozważyć sytuację, w której przepis obejmowałby tylko PGE Ekstraligę. Trzeba to przemyśleć i przedyskutować - tłumaczy.

Tarnowianie uważają również, że warto rozważyć rozwiązanie, które zaproponował właściciel KS Get Well Toruń[/color] Przemysław Termiński. Jego zdaniem, zawodnikom nie należy płacić za punkty bonusowe. - Ta propozycja była mi znana już wcześniej. Na ten temat również toczyła się dyskusja. Bodajże rok temu na spotkaniu w Zielonej Górze z takim pomysłem wyszedł mój współpracownik. W tym przypadku jestem zdania, że należy o tym rozmawiać. Podzielam pogląd pana Przemysława Termińskiego - dodaje na zakończenie Sady.

Komentarze (51)
avatar
RECON_1
22.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A wystarczy podpoisywac kontrakty ktore maja pokrycie i nie bedzie kombinowania, swoja droga ciekawe ile pieniedzy da takie oszczedzanie w skali sezonu? 
avatar
kibic z torunia 123
22.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Uważam, że nie należy płacić zwycięzcy biegu, ponieważ:
- opierdziela się nikogo nie atakując;
- ponosi mniejsze ryzyko upadku (zagrożenie znacznie mniejsze niż ponoszą je 2-gi czy 3-ci zawodni
Czytaj całość
avatar
omen
21.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ja powiem tyle: wymyśla się dziwactwa a wystarczy żeby prezesi przy negocjacjach obniżyli stawki i było by po sprawie! Jeśli płacimy za bonusy i za każdy zdobyty punkt to nie płaćmy zawodnikom Czytaj całość
avatar
Alfred Orliński
21.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
panie prezesie Sady gdzie ten drugi duży sponsor którego pan obiecywał? 
avatar
Mik
21.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
jak nie stać płacić komuś za prace to należy zamknąć zakład pracy. Jeśli szukać oszczędności wystarczy nie płacić wygórowanych kontraktów. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.