King nadal królem wśród tłumików

Temat tłumików od 2010 roku wywołuje nieustanne emocje. Zdaniem naszego eksperta nadal najbardziej niezawodnym pozostaje produkt Kinga.

- Jak sama nazwa wskazuje, King to jest król. Rok temu cała światowa czołówka miała jeździć na Poldemie. Po testach okazało się jednak, że nie jest on tak rewelacyjny, jak wcześniej zapowiadano. Podobnie sytuacja wygląda obecnie - mówi mechanik jednego z czołowych zawodników na świecie.

Praktycznie przed każdym sezonem pojawiają się propozycje nowych tłumików, które mają zrewolucjonizować rynek. Głównym wyzwaniem dla części producentów stało się wypuszczenie na rynek tłumika przelotowego. Czy słusznie? - Ktoś, kto nie zna zasad działania silników, nie powinien mówić, że przelotowe tłumiki będą lepsze. Całkowicie przelotowy tłumik, jakim był Poldem, żeby uzyskać głośność wymaganą przepisami, musiałby być o wiele dłuższy. Droga wychodzenia gazów byłaby za długa. Przy mniejszej dziurze szybciej wyjdą z krótkiego, niż dłuższego. Kiedyś testowaliśmy samą rurę (takie same jak obowiązywały w latach 70-tych). Rura osłabiła silnik. Tłumik dodaje mu mocy - wyjaśnia nasz ekspert.

Po co zmieniać coś, co jest dobre? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy cofnąć się do sezonu 2010. To przed jego rozpoczęciem wprowadzono tak zwane "nowe" tłumiki, które spotkały się z ogromną krytyką zawodników. I choć przedstawiciele międzynarodowych władz w prywatnych rozmowach przyznają, że ich wprowadzenie było dużym błędem, to szanse na powrót do rozwiązań obowiązujących przed 2010 rokiem są minimalne.

Komentarze (6)
avatar
sympatyk żu-żla
21.03.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tłumik każdy jeden ma swoje zalety oraz wady, Powyżej opisany tłumik różnych długościach to się zgodzę że takie elementy wystąpić mogą, Powrót do 2010 r jest nie realne na tą chwilę gdyż władze Czytaj całość
avatar
yes
21.03.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tłumiki wywołują nadal emocje - w ostatnim czasie jest jednak ciszej i spokojniej w tym temacie.
Przynajmniej na forum SF. 
avatar
zaju
21.03.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
I w tamtym roku zaczeli zabijac zuzel... wtedy bylo slychac i czuc ze te motory jada a teraz motorynki porobili wytlumione...w takiej bydzi np teraz ledwo widac i ledwo co slychac zawodnikow i Czytaj całość
avatar
Nikon
21.03.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Było zamieszanie, że większość chce przelotówki a i tak wybrali zapchaj dziurę :D 
avatar
Shymek
21.03.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
I /;to jest chore