Postęp technologiczny żyłuje portfele żużlowców

WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz
WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz

W ostatnim czasie koszty żużla wzrosły, a nawet pokaźne inwestycje często kończą się odstawieniem silnika na bok po nieudanych treningach. Aby móc nadążyć za rywalami u żużlowców nie może istnieć termin oszczędzanie na regularnych serwisach.

Żużel nieodłącznie wiąże się z finansami. Często inwestycje w sprzęt nie są jednak widoczne na torze. - Ja aktualnie bazuję na dwóch sprawdzonych silnikach. Zdarzają się sytuację, że przy dużej inwestycji przykładowo w tłok, nie przekłada się to na wyniki na torze. Bywa, że wychodzi zła partia danej części. Niejednokrotnie sprężyny wytrzymują przykładowo jeden trening - zagrzeją się, ostygną i silnik już nie pojedzie - powiedział Kamil Brzozowski, senior Renault Zdunek Wybrzeża Gdańsk.

Postęp technologiczny i chęć wykrzesania z motocykli maksimum nie pomaga zawodnikom w oszczędzaniu finansów. - Teraz ciężko, by silnik wytrzymał więcej, niż 30 biegów. Pracujemy na olbrzymich obrotach i są one mocno wyżyłowane. Często zawodnicy oddają co mecz silniki do przeglądu na serwis, by to odświeżyć i wymienić sprężyny. To olbrzymie koszta. Mogą sobie na nie pozwolić zawodnicy z PGE Ekstraligi. My jeździmy na tym, co uważamy za najlepsze. Dlatego jeździmy w niższej klasie rozgrywkowej - zauważył Brzozowski.

Z tego względu na przestrzeni lat ogólne koszta zmieniły się na niekorzyść żużlowców. - Na pewno one wzrosły. Kiedyś silnik wytrzymywał dłużej. Można było na nim spokojnie przejechać 50 biegów i nie odczuwało się tego. Były też przelotowe tłumiki. Teraz też są, ale to nie to samo, bo silnik mocniej się grzeje. Tytanowe części też sprawiają, że koszty utrzymania są droższe. W niektórych klubach wzrosły zarobki i czasem to się równoważy - ocenił zawodnik startujący w Nice PLŻ.

Żużlowcy mają więc takie same problemy, jak osoby kupujące niezbędne sprzęty domowe. Kiedyś sprzęt AGD, czy telefony wytrzymywały dłużej bez straty jakości. - Teraz się kupi iPhone'a, spadnie na podłogę i jest się kilka tysięcy złotych do tyłu. To samo jest z silnikami. Trzeba po prostu trafić, aby pasował pod konkretnego zawodnika. Nie jest tak, że Bartek Zmarzlik zrobi 15 punktów, ja usiądę na jego sprzęt i pojadę podobnie. Każdy szuka czegoś pod siebie. Jeden lubi mocniejszy silnik, inny słabszy - podkreślił Kamil Brzozowski.

Od czego może zależeć to, czy dany silnik podpasuje konkretnemu żużlowcowi? - Na pewno waga zawodnika oraz styl jazdy. Każdy inaczej kręci gazem. Jeden startuje z całego gazu, inny z połowy. Dlatego trzeba szukać wszystkiego pod siebie - zakończył Brzozowski.

ZOBACZ WIDEO Marcin Krukowski: Nie chodzi o wyniki, a o mocną głowę (źródło TVP)

{"id":"","title":""}

Komentarze (15)
avatar
Goebbels
4.08.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Coś mi się zdaje, że Brzózce żyłuje raczej portfel jego słynny (w Trójmieście) mechanik, a nie postęp technologiczny ;) 
avatar
pol
3.08.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
parę lat temu Falubaz jeździł w Częstochowie ,Grisza Łaguta co bieg to miał defekt łańcucha sprzęgłowego , czyli cała seria łańcuchów była do bani . 
avatar
jacofan
3.08.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jest silnik o połowę a może więcej tańszy dwusów Walczaka i Jawy !!!!
Dlaczego zamyka sie drogę aby upowszechnić a nie doprowadzać wręcz do idotyzmu.Kto zarabia tuner !!!!A młody zużowiec boka
Czytaj całość
avatar
SOBOTTA
3.08.2016
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Dlatego sprzęt powinien być maksymalnie bezpieczny i maksymalnie tani. Co z tego, że z żużla robi się wyścig zbrojeń i np. powstanie jakaś część co starczy na 2 biegi i kosztuje 50 tys zł? Najp Czytaj całość
avatar
obladi
3.08.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
postęp technologiczny to żyłuje portfele klubów na pierwszym miejscu! 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.