PZM ostro wziął się za szkolenie w klubach! Znamy zapisy nowego regulaminu licencyjnego

WP SportoweFakty / Karol Słomka / Na zdjęciu: żużel
WP SportoweFakty / Karol Słomka / Na zdjęciu: żużel

Polski Związek Motorowy w czwartek opublikował nowy regulamin licencyjny. Kluby, które będą chciałby brać udział w rozgrywkach ligowych nie mają teraz wyboru - muszą się wziąć za szkolenie dzieci i młodzieży!

Począwszy od następnego sezonu, klub startujący w rozgrywkach PGE EkstraligiI ligi i II ligi musi organizować następujące zajęcia i zawody dla dzieci, w klasie motocykli o pojemności 50cc:

- zajęcia dla dzieci na pustym placu w formie zabawy z motocyklami pit-bike zgodnie z regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- zawody pit-bike dla dzieci na placach na wytyczonym torze tymczasowym zgodnie z regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.

Kryterium to nie dotyczy klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.

ZOBACZ WIDEO: Patryk Szymański po morderczej walce: To była dla mnie wpadka

W kolejnych latach, aby móc ubiegać się o licencje, kluby będą musiały wyszkolić odpowiednią liczbę zawodników, którzy zdobędą certyfikaty w różnych klasach. Poniżej prezentujemy zapisy regulaminu licencyjnego w kontekście szkolenia.

W zakresie szkolenia zawodników w klasie motocykli miniżużlowych o pojemności 80-125cc:

- w sezonie licencyjnym 2018 - do dnia 1 września 2018 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 13 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję "mż" w klasie 80-125cc i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- w sezonach licencyjnych 2018-2019 - do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie dwóch zawodników młodzieżowych do lat 13 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "mż" w klasie 80-125cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- w sezonach licencyjnych 2018-2020 - do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 13 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "mż" w klasie 80-125cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- w sezonach licencyjnych 2018-2021 - do dnia 1 lipca 2021 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 13 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "mż" w klasie 80-125cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.

Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.

W zakresie zawodników w klasie motocykli żużlowych o pojemności 250cc:

- w sezonie licencyjnym 2017 - do dnia 1 września 2017 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 15 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję "ż" w klasie 250cc w danym klubie i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- w sezonach licencyjnych 2017-2018 - do dnia 1 lipca 2018 roku: łącznie dwóch zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "ż" w klasie 250cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym

- w sezonach licencyjnych 2017-2019 - do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "ż"w klasie 250cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- w sezonach licencyjnych 2017-2020 - do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "ż" w klasie 250cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym

Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.

W zakresie wyszkolenia zawodników w klasie motocykli żużlowych do pojemności 500cc:

- w Sezonie Licencyjnym 2017 - do dnia 1 września 2017 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 21 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję "ż" w danym Klubie i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym

- w Sezonach Licencyjnych 2017-2018 - do dnia 1 lipca 2018 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję "ż" w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym

- w Sezonach Licencyjnych 2017-2019 - do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję "ż" w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- w Sezonach Licencyjnych 2017-2020 - do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie sześciu zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję "ż" w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.

Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.

Klub startujący w rozgrywkach Ekstraligi, I ligi i II ligi musi posiadać następujące drużyny juniorów w klasie motocykli żużlowych o pojemności 500cc:

- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2017 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej trzech zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2018 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej czterech zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2019 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej pięciu zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;

- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2020 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej sześciu zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.

Obowiązek posiadania drużyny juniorów powinien zostać spełniony od początku do końca cyklu rozgrywek młodzieżowych odbywających się w Sezonie Licencyjnym, na który Klub otrzymał Licencję.

Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.

Komentarze (94)
avatar
RECON_1
23.09.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Gratuluje pomyslowosci,teraz nie dosc ze zacznie sie podkupywanie chlopakow,to masowka bedzie taka ze przez potencjalnie male umiejetnosci beda zagrozeniem na torze dla innych,a wszystko bez ja Czytaj całość
avatar
opolanin
23.09.2016
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Kurcza ludzie z PZM podzielcie sie tym co palicie , bo widze ze w czerep
wali nie samowicie.A tak na serio: kto za to wszystko ma zaplacic?
Ilu z tych wyszkolonych chlopakow po kilku latach jez
Czytaj całość
avatar
eddy
23.09.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Pierwszym takim dowodem ostrego" szkolenia "ze strony centrali byl Szymanski ,ktory na krzywy ryj sie wpierdzielil do ekipy juniorow jadacych w druzynowych MS w Australii w ubieglym roku! To, Czytaj całość
avatar
DawaĆ WilkI
23.09.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
qurwa!!!!! co jakiś pomysł czy decyzja to...głupsza!!??? Brak słów!!!:(
oni są głupsi niż ...uuuuf słabo mi:( 
avatar
CKM_
23.09.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Aż sobie przypomniałem pewien egzamin na licencję Ż, przed laty. Brak wyszkolonego juniora oznaczał brak obcokrajowców w składzie na kolejny sezon. Albo jakoś tak. W parkingu napięcie większe n Czytaj całość