Tor Stali Gorzów zmieni się nie do poznania. Będzie jazda po granicie

Zgodnie z zaleceniami Głównej Komisji Sportu Żużlowego, Stal Gorzów musi wymienić nawierzchnię. Jeśli klub nie zdąży zrobić tego przed zimą, a jest to prawdopodobne, to wiosną może mieć kłopoty z przygotowaniem toru na zawody.

Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
Stal Gorzów - Get Well Toruń WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Stal Gorzów - Get Well Toruń

Klub zrobił kosztorys wymiany nawierzchni, ale sprawy utknęły w mieście, które jest właścicielem obiektu i będzie pokrywało koszty wszystkich prac związanych z przebudową toru, ale nie tylko. Wymieniona ma być również banda, a oświetlenie ma być dostosowane do wymogów telewizyjnych związanych z przekazem obrazu jakości HD. W przypadku toru wskazany jest jednak pośpiech, bo większość ekspertów jest zdania, że nawierzchnia spełni swoją rolę, jeśli uleży się przez zimę.

Stanisław Chomski, trener Stali Gorzów, przyznaje że dobrze byłoby wykonać całą pracę związaną z torem jeszcze w tym roku. - Wszystkie te drobinki, pod wpływem warunków atmosferycznych, deszczu czy śniegu, naturalnie by się zaklinowały - wyjaśnia Chomski. - Z drugiej strony nie róbmy problemu z kawałka drogi. Mamy postęp. Kiedyś zimą nie stawiało się murów, teraz się to robi. Jeśli przyjdzie nam układać tor w przyszłym roku to też sobie poradzimy - uważa szkoleniowiec, choć w GKSŻ są tymi słowami zaniepokojeni. Mówią, że każdy materiał musi odgazować. Boją się, że jeśli tor nie uleży się dobrze przez zimę to wiosną będzie się rozsypywał. Życie wszystkie te sądy zweryfikuje.

Jeśli chodzi o zakres prac na torze to wymieniona ma być warstwa ścieralna, co oznacza wybranie 30 do 40 centymetrów nawierzchni. W to miejsce wysypany będzie granit najpewniej z domieszką mąki ceglanej. Przy czym będą dwie warstwy granitu o różnej granulacji. Górna, ta po której się jeździ, będzie z granitu o grubości 0,2 do 0,5 mm, w dolnej grubość materiału będzie wynosiła 0,8 mm. Samo wysypanie granitu to świetna decyzja, bo szybciej przepuszcza on wodę, więc z gorzowskim torem nie będzie takich problemów jak w poprzednich latach.

Warto dodać, że zwykle wymiana nawierzchni powinna być poprzedzona badaniem jej struktury. W Gorzowie tak nie było. Dlaczego? - Nie trzeba być wielkim filozofem, żeby wiedzieć, że na stadionie Stali problemem jest nadmiar glinki - tłumaczy Chomski dodając: - Inna sprawa, że weryfikator z Głównej Komisji Sportu Żużlowego pobrał próbki. Mogę też zapewnić, że cała modernizacja będzie przeprowadzona zgodnie z wytycznymi GKSŻ.
W Gorzowie, oprócz wymiany nawierzchni, będą też przeprowadzone prace związane z podniesieniem nachyleń na łukach, ale i też na prostych. To z kolei ma związek z nowymi wymogami FIM.

Ścienny Kalendarz Żużlowy na 2017 rok już dostępny! Polecamy!


ZOBACZ WIDEO Stanisław Chomski: Zmarzlik ma zadatki na mistrza świata, ale...


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy w Gorzowie, w przyszłym sezonie, będą kłopoty z torem?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×