Podaj Cegłę: Trzeba ich ubrać na biało-czerwono

WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Maciej Janowski i Piotr Pawlicki na PGE Narodowym
WP SportoweFakty / Łukasz Trzeszczkowski / Maciej Janowski i Piotr Pawlicki na PGE Narodowym

Grand Prix w Warszawie? Nigdy nie miałem wątpliwości, że to będzie strzał w dziesiątkę. Zaczęło się od falstartu, ale w tym roku wszystko poszło zgodnie z planem. Było widowisko, a kibice też dopisali - pisze Krzysztof Cegielski.

W tym artykule dowiesz się o:

Podaj Cegłę to felieton Krzysztofa Cegielskiego, byłego żużlowca i cenionego eksperta.

***

Od początku byłem za pomysłem zorganizowania Grand Prix na PGE Narodowym. Pamiętam, jak sam jeździłem na tych dużych stadionach i jaka towarzyszyła temu atmosfera. Cardiff czy Sztokholm robiły na kibicach, sponsorach i zawodnikach dużo większe wrażenie niż te rundy w małych miasteczkach. Atrakcje i wielka metropolia to były takie dodatkowe magnesy. A jeszcze jak był nowoczesny obiekt to była pełnia szczęścia.

Kiedyś rundy na wielkich stadionach i sztucznych torach były jakimś tam kłopotem, bo z nawierzchnią był problem i ciężko było się dostosować. Teraz jednak te jednodniowe tory są równe jak stół, więc nie ma co narzekać. A o to, żeby Warszawa była jeszcze przez wiele długich lat na mapie cyklu musimy walczyć. Mamy ładne obiekty w Gdańsku czy Wrocławiu, ale ja nie mam wątpliwości, że trzeba się tej Warszawy trzymać rękami i nogami. Wiem, że żużel nie jest w stolicy szczególnie lubiany, ale to się może zmienić. Już się zresztą delikatnie zmienia. Coraz więcej warszawiaków wie co to speedway. Już choćby przez wzgląd na to trzeba mówić, że Grand Prix na PGE Narodowym było strzałem w dziesiątkę. Mimo falstartu w 2015 roku.

Dwie pierwsze rundy oglądało łącznie ponad sto tysięcy widzów. Każdą z osobna ponad pięćdziesiąt, co jest rekordem Grand Prix. Myślę, że teraz znowu tak będzie, co nie zmienia faktu, że trzeba się postarać. Nie wolno myśleć, że skoro mieliśmy frekwencyjny sukces to teraz też tak będzie. Z pewnością nie wolno podnosić cen biletów. Dotąd były one promocyjne i to się sprawdzało. Na pewno trzeba się starać, żeby te tłumy na PGE Narodowym zatrzymać, żeby z żużlem było jak z piłką nożną. Kiedyś reprezentacja nie przyciągała, nawet mniejszych obiektów nie udawało się zapełnić. Teraz, bez względu na to z kim gra piłkarska kadra, zawsze mamy tłumy. Do tego jest klimat i atmosfera. W żużlu też możemy do tego dojść. Jesteśmy zahartowani, bo za pierwszym razem nam nie wyszło, ale podnieśliśmy się z kolan.

Bardzo podoba mi się pomysł, żeby nasi żużlowcy pojechali w Warszawie w biało-czerwonych kevlarach. Nie mam nic przeciwko temu, żeby tak jechali w każdym turnieju Grand Prix. Trzeba jednak z żużlowcami o tym rozmawiać, trzeba im wcześniej przedstawić plan organizacyjno-biznesowy. Dla zawodników reklamy na strojach i motocyklach to ważne źródło dochodu, więc to trzeba potraktować poważnie. Obawiam się, że jeśli dotąd nie było żadnych rozmów to może być z tym problem. Z drugiej strony nie kupuję tłumaczeń zawodników, że sponsorzy wymagają odpowiedniego tła pod swoją reklamę. Kolory biały i czerwony są bardzo przyjazne. Każde logo świetnie się na tych barwach prezentuje.

Na koniec jeszcze o tym, że choć w tym roku był żużlowy weekend, to za rok będzie tylko Grand Prix. Powiem krótko, dobrze że tak będzie. W tym roku Grand Prix mocno zainteresowało kibiców, ale już mecz Polska – Reszta Świata niekoniecznie. Nie ma sensu tego powtarzać, żeby nie przegrzać koniunktury. Grand Prix to jest ta wisienka na torcie, to wystarczy.

ZOBACZ WIDEO Skład Stali Gorzów na sezon 2017!

Komentarze (16)
avatar
zulew
10.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dlaczego w biało-czerwonych kevlarach? Lepiej w marynarkach i z krawatem. Gotowi od razu do udzielania wywiadów. 
avatar
lewar
9.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
jak dla mnie Cegielski po raz kolejny cwaniakuje i chce zaistnieć tym razem jako ekspert od kolorów, w GP startują zawodnicy pod szyldem własnego nazwiska,dorobku i swoich sponsorów ,jak nakaza Czytaj całość
avatar
RECON_1
7.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Start naszych zawodnikow w narodowych barwach w cyklu GP czy DPS to powinna byc oczywista sprawa. 
avatar
lunch
7.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W tym roku DPŚ jest w Lesznie. Wybiorę się, ale póki co widzę, że tam nie ma ani bazy hotelowej, ani cywilizowanego dojazdu (witamy w Polsce). Pod tym względem oczywiście Warszawa jest lepsza, Czytaj całość
PoloniaWielka
7.12.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Barwy biało-czerwone ładne. ALe Witkowski zakupi takie kevlary dla zawodników? I naprawdę sponsorzy czasem domagają się konkretnych kolorów dla swoich reklam.
Cegielski to człowiek układu. Ta s
Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.