Nic do ukrycia: W Gorzowie będzie bezpiecznie, ale Stal może stracić atut

WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Przemysław Pawlicki kontra Adrian Miedziński
WP SportoweFakty / Tomasz Jocz / Przemysław Pawlicki kontra Adrian Miedziński

- Stal nie mogła ułożyć toru zimą i to na pewno nie działa na jej korzyść - pisze w felietonie "Nic do ukrycia" Sławomir Kryjom.

Nic do ukrycia to felieton Sławomira Kryjoma, żużlowego menedżera, eksperta, byłego dyrektora sportowego Unii Leszno i Unibaxu Toruń.

***

Wrocław i Gorzów to dwa miasta, które będą mieć granitowe tory. W obu przypadkach przygotowanie nawierzchni będzie wyglądać inaczej niż w pozostałych ośrodkach. Największa różnica będzie dotyczyć trzymania wilgotności. Sjenit może przyjąć dużą ilość wody. Ona szybciej odparowuje i idzie w podłoże. Tory granitowe będą wolniej przesychać.

Łatwiej je zresztą przygotować w oczekiwany sposób. To zabiera mniej czasu, ale wszystko i tak zależy od umiejętności toromistrza. Zarówno Sparta jak i Stal mają jednak utrudnione zadanie. Jeśli tor ma być dobrze przygotowany do jazdy na wiosnę, to należy go ułożyć zimą. Wtedy wszystko ma szansę się "uleżeć". Rozumiem jednak, że we Wrocławiu był harmonogram prac budowlanych i tego się po prostu nie dało przeskoczyć.

Z kolei w Gorzowie trudno mieć pretensje do Stanisława Chomskiego. Właścicielem stadionu jest MOSiR, więc niewiele mógł poradzić. Nie było środków w budżecie na 2016 rok i trzeba było poczekać. Taki jest urok zakładów budżetowych.

To na pewno nie działa jednak na korzyść Stali. Całe szczęście, że technologia mocno poszła do przodu. Pamiętam, kiedy uczestniczyłem w wymianie nawierzchni na Motoarenie. Cała "akcja" zabrała nam trzy dni. Przyznam jednak, że na pierwszych treningach mieliśmy problemy. Tor nie był najlepszy. Ścigać się dało, ale z mojego doświadczenia wynika, że trzeba mieć dwa tygodnie na solidne treningi. I dlatego mistrz Polski musi modlić się o pogodę, żeby odpowiednio wcześnie wyjechać.

O bezpieczną jazdę po gorzowskim owalu się nie martwię, ale o to, czy Stal będzie mieć nadal atut już tak. Bardzo szybko mogą "zacząć się schody". Uważam, że pewne rzeczy nie wydarzą się od razu. Dla zawodników trenera Chomskiego to będzie nauka od zera. W Toruniu mieliśmy kiedyś pakiet silników, który pasował tylko na tym torze. Na wyjazdach nie dało się na tym jeździć. Stal czekają poszukiwania. Sami nie wiedzą, czego się spodziewać. To może potrwać. Na szczęście mają mocny i doświadczony zespół, więc w pierwszych meczach powinni i tak sobie poradzić.

Sławomir Kryjom

KLIKNIJ i oddaj głos w XXVII Plebiscycie Tygodnika Żużlowego na najpopularniejszych zawodników, trenerów i działaczy 2016 roku! ->

ZOBACZ WIDEO Skład MRGARDEN GKM Grudziądz na sezon 2017!

Komentarze (138)
avatar
Henryk
14.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ano, jak w życiu, nie ma nic za darmo, jest MAJSTER ad 2016 dla Stali ale wydarzenie to okupione zostanie koniecznością przebudowy toru ale poradzicie sobie. 
avatar
strzemykGKM
14.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
info z tego artykkułu daje nadzieje medalikom na utrzymanie, nic więcej... 
avatar
banc
14.02.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
1) Gdyby klub dostał karę za tor w finale to byłby straszny płacz. A ten podstęp z wymianą nawierzchni powoduje, że karę de facto płaci miasto (MOSIR).
2) Nie wiadomo, czy będzie bezpieczniej
Czytaj całość
avatar
Szymkowiak
13.02.2017
Zgłoś do moderacji
1
5
Odpowiedz
Kogo to obchodzi ze straca handicap, co oni jacys uposledzeni ze potrzebuja handicap?
Wazne zeby tor byl bezpieczny i zeby sciganie na calej szerokosci bylo a nie bajki opowiadanie ze Warta, ze
Czytaj całość
avatar
atom
13.02.2017
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
niezależni od guru ze Żwirki i Wigury komisarze, powinni dokładnie zweryfikować tzw "Moto- Arenę", gdyż tam jest nie tylko tor bardzo niebezpieczny, ale stadion nie spełnia podstawowych wymogów Czytaj całość