Z Grand Prix nie wyszło, ale Lech będzie miał w Poznaniu żużlową konkurencję

PAP / Jakub Kaczmarczyk
PAP / Jakub Kaczmarczyk

Pomysł z Grand Prix na Lechu nie wypalił. Po wykonaniu pomiarów okazało się, że niecka stadionu jest za mała, by zmieścić tor. Jednak Kolejorz i tak będzie miał żużlową konkurencję w Poznaniu.

Rok temu do Poznania zawitała żużlowa PGE Ekstraliga. Swoje mecze rozgrywała tam Betard Sparta Wrocław, która własny obiekt miała w remoncie. Dzięki temu kibice mogli oglądać już nie tylko wyczyny Dawida Kownackiego czy Karola Linetty'ego na Bułgarskiej, ale i zobaczyć, jak jeździ mistrz świata Tai Woffinden. Wielu złapało żużlowego bakcyla i to jest dobra wiadomość dla reaktywowanej żużlowej drużyny z Poznania. Zresztą Kownacki, napastnik Lecha Poznań, na pewno wpadnie kilka razy na Golęcin, bo jest fanem speedway'a.

Poznaniacy nie mieli swojej żużlowej drużyny od sezonu 2011. Tuż przed rozgrywkami w 2012 roku z ligi wycofał się zespół PSŻ-u, tłumacząc to problemami ze stadionem i trudną sytuacją finansową. Na powrót speedwaya z prawdziwego zdarzenia mieszkańcy tego miasta czekali do 2016 roku, czyli do wspomnianych już gościnnych występów Betardu Sparty. W sezonie 2017 poznańscy kibice nie będą musieli kibicować już obcym drużynom czy też jeździć na mecze żużlowe do Leszna bądź Piły. Reaktywowana została bowiem lokalna drużyna, która pod nazwą Naturalna Medycyna PSŻ przystąpi do rozgrywek II ligi.

Czy żużlowy zespół może stanowić konkurencję dla Lecha? W pierwszym sezonie PSŻ stawia sobie ambitne cele. - Nie ukrywamy, że chcielibyśmy wypełnić nasz stadion. Liczy na frekwencję w granicach czterech tysięcy kibiców - mówi prezes Arkadiusz Ładziński.

Działacze wierzą, że lokalna drużyna, złożona przede wszystkim z młodych zawodników, przyciągnie lokalnych kibiców. Na pierwszy mecz Sparty ze Stalą Gorzów przyszło 7000 widzów. Na kolejnych spotkaniach frekwencja była gorsza, ale to było związane z kłopotami z torem. Trudno było go przygotować i robić widowiska.

ZOBACZ WIDEO Zawodnicy mają dość. Pójdą z Wandą Kraków do Trybunału!

Teraz ma być jednak inaczej, lepiej. Dosypano granitu, dzięki czemu nawierzchnia będzie przygotowywana nieco inaczej, a zawodnicy - jak zapowiada prezes - mają mieć więcej ścieżek do ścigania. Klub chce przekonać kibiców do przychodzenia na stadion, przeprowadzając w mieście liczne akcje marketingowe. Jedną z nich było zawitanie do ponad dwudziestu lokalnych przedszkoli, gdzie żużlowcy PSŻ-u pojawili się wraz ze swoimi motocyklami. Jak magnes przyciągać mają także tanie bilety, zachęcające do przychodzenia na stadion z całymi rodzinami.

PSŻ ma o kogo walczyć, bo potencjał kibicowski, jeśli chodzi o Poznań, jest ogromny. Wystarczy wspomnieć o piłkarskim Lechu, którego niedawny mecz z Lechią Gdańsk przyciągnął na trybuny przeszło 30 tysięcy widzów. PSŻ o takim wyniku nie marzy, bo obiekt na Golęcinie może pomieścić... 7 tysięcy kibiców. Włodarze klubu żużlowego mówią zatem, aby życzyć im kompletu, czyli sprzedaży wszystkich wejściówek.

Czy Naturalna Medycyna PSŻ będzie z Lechem konkurować? I tak, i nie. Działacze klubu żużlowego liczą, że część kibiców piłkarskich da się przekonać do żużla. Z drugiej jednak strony, chcą organizować swe mecze o takich godzinach, by te nie kolidowały z piłką nożną. Dla przykładu inauguracyjny mecz II ligi z Kolejarzem Rawicz, zaplanowany na 9 kwietnia, rozpocznie się o 13:45. Wszystko dlatego, by fani zdążyli na spotkanie Lecha Poznań, który kilka godzin później - o 18:00 - podejmie Legię Warszawa.

Sport drużynowy w Poznaniu kojarzy się przede wszystkim z piłką nożną. Możliwe jednak, że w najbliższych latach się to zmieni i przynajmniej część sportowej Polski będzie łączyła to miasto także z żużlem. Można zresztą powiedzieć, że miłość do speedwaya w Poznaniu istnieje, ale jest tylko uśpiona. Warto pamiętać, że pierwszy klub żużlowy powstał w tym mieście już w okresie międzywojennym. Tuż po II Wojnie Światowej drobny epizod zaliczyła natomiast Gwardia Poznań.

Działaniom PSŻ przygląda się teraz cała żużlowa Polska. - Myślę, że wszyscy w środowisku bez wyjątku kibicujemy ośrodkom, które wracają - mówi były żużlowiec i medalista mistrzostw świata, Zenon Plech. - Żużel, by przetrwać i rozwijać się, potrzebuje jak największej liczby klubów. Start w rozgrywkach PSŻ to dobry sygnał. Wszystko musi mieć jednak ręce i nogi. Gorzej, jeśli takie kluby wracają i za kilka lat upadają - dodaje. W Poznaniu wierzą w każdym razie, że potknięcie im się nie przydarzy. Nieprzypadkowo na pierwszym miejscu stawiane są finanse. Powtórka z poprzedniej dekady, gdy poznański klub upadł po sześciu sezonach ma się nie przydarzyć.

Komentarze (18)
avatar
antek
10.03.2017
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Na pierwszym meczu 2016 było 7000 kibiców, ponieważ 6000 przyjechało z Gorzowa... 
avatar
P0ZNANIAK
9.03.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Panie prezesie, te 4 tysiące kibiców średnio na jeden mecz jest do zrealizowania, ale pod warunkiem, że zrobi się porządny tor do walki a wtedy będą emocje czyli to co kibice lubią najbardziej. Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
9.03.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Poznańskie skorpiony w tym sezonie jadą po raz pierwszy raz po bardzo długiej przerwie. Należą się za to gospodarzom wielkie brawa i uznanie.Reaktywizacja tego sportu dla Poznania wielkie spraw Czytaj całość
avatar
Jakuza
9.03.2017
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Poznań nigdy się nie odrodzi tak jak i W-wa w speedway.Tam po prostu nie ma warunków na nic. 
avatar
LeszczynskiBYK
9.03.2017
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
"Wielu złapało żużlowego bakcyla i to jest dobra wiadomość dla reaktywowanej żużlowej drużyny z Poznania." - co to za pierdoły. W Poznaniu były takie nudy, że wszyscy, którzy poszli pierwszy ra Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.