Krzysztof Cegielski. Podaj Cegłę: Telewizja przestała być złodziejem, który kradnie dochody (felieton)

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: ekipa Canal+ w akcji
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: ekipa Canal+ w akcji

- Telewizja w żużlu przeszła bardzo długą drogę. Zaczęło się od przerzucania kabla przez bramę, upychania wozów w najgorsze miejsca i słabiutkich miejsc do pracy. Dziś mamy nową jakość i inne spojrzenie - pisze Krzysztof Cegielski.

W tym artykule dowiesz się o:

Podaj Cegłę to felieton Krzysztofa Cegielskiego, byłego żużlowca i cenionego eksperta.

***

Skoro mecze kilku reprezentacji Polski muszą być w otwartym kanale, to mówi się, że z żużlową kadrą i Drużynowym Pucharem Świata powinno być podobnie. Oczywiście byłoby dobrze, gdyby była taka możliwość, ale uważam, że to nie jest priorytet. Istotne jest to, by było co pokazywać i żeby kadra dla wszystkich stała się najważniejsza.

W ostatnich latach, mimo wielu sukcesów naszej biało-czerwonej drużyny, wciąż mówi się, że to takie zło konieczne i niechętnie wysyła się zawodników na towarzyskie, i nie tylko, turnieje kadry czy też na Grand Prix. Nie wszyscy rozumieją, że sukcesy naszych reprezentantów napędzają koniunkturę w lidze, dzięki czemu staje się ona silniejsza, chętniej oglądana i sponsorowana.

Znakomicie, że dziś, jak słyszę, prezesi chcą telewizji na wszystkich meczach ligi i kadry w otwartym kanale. To pokazuje, jaką metamorfozę przeszedł żużel. Od niechęci i przerzucania kabla przez bramę do tego co mamy obecnie, czyli bardzo dobrej i nowej jakości, jaką daje nc+. Dzięki temu przekazowi zrobiliśmy duży krok do przodu. Ciągle też poprawia się jakość transmisji.

Postęp jest ogromny, ale też klimat dla telewizji bardzo się poprawił. Kiedyś toczono zażarte spory, by nie wpuszczać kamer na stadion i traktowano telewizję jak złodzieja, który obniża dochody klubów. Wyrzucano busy telewizyjne w najgorsze miejsca i oddawano słabiutkie warunki do pracy.

Powinniśmy też docenić to, co zrobiły dla żużla telewizje Polsat czy TVP Sport. Obie stacje, mimo dużej niechęci ze strony klubów, wykazały wiele wysiłku, żeby pchać żużel do przodu. Pamiętam doskonale czasy, kiedy to telewizji bardziej zależało na promocji żużla niż samym zainteresowanym. Na szczęście zaczęli pojawiać się zacni sponsorzy, którzy również pomogli tłumacząc na czym polega poważna promocja poprzez sport. Mówili, że bez telewizji, po prostu, nie można tego dobrze robić.

Telewizja publiczna miała niebywały atut, jakim było pokazywanie żużlowych informacji w głównym wydaniu Wiadomości. Oglądalność była wówczas ogromna. Był nawet taki news o meczu piłkarskim mechaników. O żużlu po prostu mówiło się szeroko.

Żeby nie trzeba było pokazywać meczów między mechanikami dajmy rozwijać się naszej kadrze, jako najlepszej promocji żużla. Pomagajmy reprezentantom i niech czują radość i dumę z jazdy z orzełkiem. Niech nie martwią się tym, żeby tylko cało przejechać zawody, w których reprezentują swój kraj, bo za chwilę ktoś ich ukarze za to, że doznali tam kontuzji.

Mam wrażenie, że filozofia zmieniła się odkąd mamy Grand Prix na PGE Narodowym. Grand Prix w Warszawie to jest nasze wspólne dobro, wisienka na torcie. Ten turniej pozwolił nam w pełni zrozumieć, że dzięki temu i innym sukcesom będzie nam łatwiej. Przy głównym udziale telewizji, oczywiście.

Krzysztof Cegielski

Komentarze (5)
avatar
bart82gkm
17.03.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
TVP z poziomem przekazu niestety jest daleko z tyłu za NC .
Widać to było z relacji PLŻ. 
avatar
ADASOS2
16.03.2017
Zgłoś do moderacji
3
3
Odpowiedz
"Czy Grand Prix na PGE Narodowym zmieniło nasze podejście do żużla?" Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.