Wierzę, że będzie to długoletnia współpraca - rozmowa z Adamem Krużyńskim, Dyrektorem Zarządzającym Nice Polska

Nice Polska to znany już w środowisku sportowym sponsor. Firma wspierała piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę a także żużel. Od 15 kwietnia jest pierwszym w historii sponsorem głównym żużlowej Reprezentacji Polski. O powodach takiej decyzji i planach na przyszłość rozmawialiśmy w Warszawie z Adamem Krużyńskim, Dyrektorem Zarządzającym Nice Polska.

W tym artykule dowiesz się o:

Maciej Kmiecik: Dlaczego firma Nice Polska zdecydowała się na sponsoring reprezentacji Polski na żużlu?

Adam Krużyński: Jest to kolejne z przedsięwzięć, które wpisuje się w misję naszej firmy. Marketing sportowy odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu marki firmy Nice. Nie ukrywam, że sport jest jedną z naszych poza biznesowych pasji. Staramy się traktować sport jako jeden ze skutecznych nośników reklamy oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy w świadomości odbiorców - potencjalnych użytkowników naszych produktów.

Na jakiej niwie marketingu sportowego działała do tej pory firma Nice?

- Zaczynaliśmy od dyscyplin, które są najbardziej popularne, czyli piłki nożnej, siatkówki i koszykówki. Natomiast pierwszy kontakt ze sportem żużlowym mieliśmy poprzez indywidualny sponsoring medalistów mistrzostw świata i Europy - Karola Ząbika i Artura Mroczki. W poprzednim roku postanowiliśmy rozszerzyć spektrum naszych działań na sponsoring drużyny Unibaxu Toruń. Cieszymy się tym bardziej, że w tak udanym sezonie dla toruńskiej drużyny, byliśmy jednym z jej głównych sponsorów.

Teraz decydujecie się na sponsoring reprezentacji Polski, który ma nie tylko być wsparciem finansowym, ale także wiązać się z budową nowego wizerunku żużlowej drużyny. Słowem, próby przełożenia sukcesów sportowych na marketing...

- Dokładnie. Jednym z naszych zadań i celów jest stworzenie pozytywnego wizerunku reprezentacji Polski na żużlu, promocja tej dyscypliny sportu oraz dotarcie i zainteresowanie żużlem ludzi, którzy nie traktowali tak poważnie tego sportu jak innych dyscyplin i nie dostrzegali tych wielkich sukcesów polskich żużlowców, jakie miały miejsce w ostatnich latach.

Jak zatem firma Nice zamierza angażować się w to kreowanie pozytywnego wizerunku żużla?

- Mamy nadzieję, że będziemy aktywnym partnerem dla Polskiego Związku Motorowego i sprostamy temu zadaniu. Spróbujemy zbudować pozytywny wizerunek i ciekawą otoczkę wokół reprezentacji Polski na żużlu poprzez szereg działań, eventów, skierowanych także do kibiców, które mają przybliżyć publiczności żużlowców.

Łatwiej będzie budować ten wizerunek przy okazji sukcesów. Liczy pan na dwa złote medale w drużynie zarówno wśród seniorów jak i juniorów?

- Ten rok jest wyjątkowy dla polskiego żużla, bowiem dwie najważniejsze imprezy Drużynowy Puchar Świata i Drużynowe Mistrzostwa Świata Juniorów odbędą się w naszym kraju. Nie ukrywam, że liczymy na to, że zarówno w Lesznie jak i Gorzowie polscy żużlowcy święcić będą sukcesy. Wierzę, że zdobędziemy tytuły mistrzów świata zarówno wśród seniorów jak i młodzieżowców.

Jak duży wpływ na decyzję firmy Nice miał fakt, że żużel uchodzi za sport rodzinny, że gromadzi na stadionach tysiące kibiców...

- Zdecydowanie, był to jeden z ważniejszych elementów, który przemawiał za sponsoringiem żużla. Jest to sport rodzinny, sport pełnych trybun, na których rodzice z dziećmi mogą czuć się bezpieczni. Bez wątpienia był to dodatkowy element, który pomógł nam pomóc pozytywną decyzję w kwestii sponsoringu reprezentacji Polski.

Prywatnie jest pan kibicem żużla?

- Oczywiście. Pochodzę z Torunia, więc można powiedzieć, że żużlową pasję wyssałem z mlekiem matki. Fakt, że kibicuję speedwayowi nie był głównym argumentem, który zdecydował o sponsoringu. Przekonali nas sami żużlowcy, którzy święcą sukcesy jak również kontakty z Polskim Związkiem Motorowym. Obecnie PZM ma zupełnie nowy pomysł na to, jak możemy wspólnie promować sport żużlowy.

Zakłada pan długofalową współpracę z Polskim Związkiem Motorowym?

- Z pewnością tak. Ten rok jest rokiem próby. Wspólnie musimy zastanowić się jak "skonsumować" - miejmy nadzieję - pierwsze sukcesy, które dzięki współpracy z firmą Nice będą widoczne. Wierzę, że Nice będzie wieloletnim sponsorem Żużlowej Reprezentacji Polski.

Adam Krużyński i Andrzej Witkowski

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.