Szefowie PZM i GKSŻ szczęśliwi po pozyskaniu sponsora

- To wręcz historyczne wydarzenie. Po raz pierwszy bowiem żużlowa reprezentacja Polski ma sponsora, który będzie dbał o jej wizerunek, a jednocześnie promował sport żużlowy w naszym kraju - podkreśla Andrzej Witkowski. Władze polskiego żużla nie zamierzają jednak na tym poprzestać. To wydarzenie ma być tylko początkiem budowy nowej, silnej i - miejmy nadzieję - bogatej drużyny narodowej. Już bowiem wcześniej notowano sukcesy, ale poza środowiskiem żużlowym - nie były one odpowiednio "sprzedane".

Prezes PZMOT, Andrzej Witkowski, podpisując umowę z firmą Nice, podkreślał znaczenie tego faktu dla rozwoju polskiego sportu żużlowego. - Myślę, że jest to krok w dobrym kierunku. Pierwszy rok naszej współpracy będzie na pewno rokiem zbierania doświadczeń, zarówno dla Polskiego Związku Motorowego, jak i firmy Nice, tak aby w następnych latach łatwiej było pozyskiwać kolejnych sponsorów. Wszystko po to, by rozwijał się sport żużlowy, a nasza reprezentacja miała większe szanse na zdobywanie tytułów mistrza świata - mówił.

Trudno bowiem oprzeć się wrażeniu, że w ostatnich latach o sukcesach reprezentacji zapominano praktycznie tydzień po zdobyciu medalu. Zdaniem Andrzeja Witkowskiego wpływ na to miała po części specyfika sportu żużlowego. - Drużynowy Puchar Świata w sporcie żużlowym to coś innego niż mistrzostwa świata w piłce nożnej, siatkówce czy piłce ręcznej. W tych dyscyplinach jest więcej meczów, dłużej trwa impreza mistrzowska. Ponadto są zgrupowania reprezentacji, mecze kontrolne i kwalifikacyjne. W żużlu praktycznie walka o tytuł sprowadza się do dwóch, góra trzech turniejów w ciągu jednego tygodnia w roku. Szanse na prezentowanie drużyny narodowej są więc automatycznie rzadsze - tłumaczy Witkowski, który jednocześnie podziela opinię, że w kwestii marketingu sportowego w zakresie żużla jest jeszcze wiele do zrobienia. - Zgadzam się, że dotychczas sukcesy żużlowej reprezentacji Polski nie były wykorzystywane do promocji tej dyscypliny w naszym kraju, by żużel trafiał także do miejscowości, w których nie jest popularny. Temu między innymi służy pozyskanie głównego sponsora reprezentacji. Wierzę, że dzięki temu fenomen sportu żużlowego pozna więcej Polaków - dodaje.

W podobnym tonie wypowiada się Piotr Szymański, Przewodniczący GKSŻ. - Myślę, że pojawienie się sponsora reprezentacji wniesie trochę świeżości w nasze poczynania i sport żużlowy wreszcie zostanie doceniony. Od czterech lat jesteśmy przecież Drużynowymi Mistrzami Świata wśród juniorów, a w tym samym czasie zdobywaliśmy także dwukrotnie Drużynowy Puchar Świata w seniorach, a obecnie jesteśmy Drużynowymi Wicemistrzami Świata. Pozyskanie sponsora pozwoli nam na kształtowanie pozytywnego wizerunku reprezentacji, a także, mam nadzieję, zainteresowanie innych sponsorów, wspieraniem żużlowej reprezentacji Polski - tłumaczy szef GKSŻ.

Sezon 2009 ma być kolejnym rokiem sukcesów polskiego sportu żużlowego. Prezes Andrzej Witkowski na bieżący rok ma swoje sportowe marzenia. - Powoli staje się regułą, że nasi juniorzy zdobywają złote medale Drużynowych Mistrzostw Świata. Wygrywali dotąd cztery razy, w tym trzykrotnie poza granicami naszego kraju. Skoro w 2009 roku finał jest Gorzowie, naturalne jest oczekiwanie na piąty z rzędu tytuł mistrzowski naszych juniorów - mówi.

O ile w Drużynowych Mistrzostwach Świata Juniorów Polacy mają niemalże "patent" na wygrywanie, o tyle w seniorskiej najważniejszej imprezie w sezonie, Drużynowym Pucharze Świata, o sukcesy jest bardzo trudno, a każdy triumf biało-czerwonych zapisuje się w historii polskiego żużla złotymi zgłoskami. - Miałem okazję nie tylko oglądać na żywo we Wrocławiu i w Lesznie finały Drużynowego Pucharu Świata, kiedy to Polacy zdobywali tytuły mistrzowskie, ale także wręczać biało-czerwonym medale. Była to dla mnie - jako prezesa Polskiego Związku Motorowego - największa radość. Przed rokiem w Vojens - choć przegraliśmy po dramatycznej walce z Duńczykami - byłem również bardzo zadowolony z występu naszej drużyny, która zdobyła srebrny medal, po jednym z najbardziej fascynujących finałów w ostatnich latach. W tym roku z racji tego, że decydująca batalia jest w Lesznie, liczę na to, że Polacy - przy ogłuszającym dopingu kilkudziesięciu tysięcy kibiców - zrewanżują się Duńczykom i odzyskają Puchar Świata - mówi Andrzej Witkowski.

Prezes Polskiego Związku Motorowego trzyma oczywiście także kciuki za polskiego żużlowca wszech czasów w rywalizacji Grand Prix 2009. - Tomkowi Gollobowi mogę życzyć, by po jednym srebrnym i czterech medalach brązowych zdobył także to, na co zasługuje swoimi umiejętnościami, doświadczeniem i wiedzą, czyli złoty medal. Zdaję sobie sprawę, że będzie to bardzo trudne, ale wiem, że jest to nie tylko marzenie Tomka, ale także działaczy, trenerów, a przede wszystkim rzeszy polskich kibiców - kończy Andrzej Witkowski.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.