Skąd kibice jeżdżą na Grand Prix na PGE Narodowym?

WP SportoweFakty / Kacper Ginter / Kartoniada podczas GP na PGE Narodowym w 2017 roku
WP SportoweFakty / Kacper Ginter / Kartoniada podczas GP na PGE Narodowym w 2017 roku

Jeszcze w tym tygodniu ruszy sprzedaż biletów na 2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland. Minione trzy edycje zawodów obejrzało w stolicy ponad 150 tys. kibiców.

W tym artykule dowiesz się o:

13 maja tego roku najwięcej z nich kupiło bilety na zawody w województwie mazowieckim (20,52 proc. ogólnej puli). Do Warszawy na Grand Prix przyjeżdżają kibice z różnych zakątków Polski, ale także z całego świata. Spora rzesza fanów wywodzących się z miast żużlowych pracuje lub uczy się w Warszawie. I to właśnie woj. mazowieckie otwiera tegoroczny ranking sprzedażowy. Drugą lokatę zajmuje woj. wielkopolskie (16,41 proc. biletów) z wieloma ośrodkami żużlowymi: Leszno, Poznań, Ostrów, Gniezno, Piła i Rawicz.

Na trzecim miejscu w geografii sprzedaży biletów na 2017 LOTTO Warsaw FIM SGP of Poland plasuje się woj. Śląskie (10,92 proc.), ale tuż za nim znajdują się kibice z ziemi lubuskiej, którzy rokrocznie tłumnie stawiają się na PGE Narodowym (w sezonie 2017 - 10,56 proc. sprzedanych biletów). Pierwszą piątkę zamyka woj. kujawsko-pomorskie, które posiada trzy ośrodki żużlowe (Toruń, Grudziądz, Bydgoszcz), a do stolicy wybrało się z nich 13 maja tego roku bardzo dużo kibiców (8,64 proc. z ogólnej puli sprzedażowej).

W bezpośrednim sąsiedztwie PGE Narodowego najwięcej biletów na majowy turniej sprzedano w tym roku na Mokotowie.

W 2015 roku najwięcej biletów na zawody w Warszawie sprzedano w Wielkopolsce (21, 16 proc.). W 2016 roku liderem było już woj. mazowieckie (22,28 proc.).
O uruchomieniu sprzedaży biletów na 2018 PZM Warsaw FIM SGP of Poland organizatorzy poinformują pod koniec tego tygodnia. Przyszłoroczny turniej odbędzie się na PGE Narodowym 12 maja.

Wiadomo już, że przewidziano dwa etapy sprzedaży biletów. Ogółem do dyspozycji kibiców będzie 9 kategorii biletowych (w tym dwie VIP). Zniżki na wejściówki będą obowiązywało do końca bieżącego roku. Sprzedaż prowadzona będzie zarówno w Internecie, jak i w punktach sprzedaży bezpośredniej.

Geografia sprzedaży 2017 LOTTO Warsaw FIM SGP of Poland (tylko bilety sprzedane w Polsce):

1. Mazowieckie 20,52 proc.
2. Wielkopolskie 16,41 proc.
3. Śląskie 10,92 proc.
4. Lubuskie 10,56 proc.
5. Kujawsko-Pomorskie 8,64 proc.
6. Podkarpackie 4,71 proc.
7. Dolnośląskie 4,65 proc.
8. Małopolskie 4,50 proc.
9. Lubelskie 4,08 proc.
10. Pomorskie 3,02 proc.
11. Łódzkie 2,00 proc.
12. Opolskie 1,42 proc.
13. Zachodniopomorskie 1,26 proc.
14. Warmińsko-Mazurskie 0,66 proc.
15. Świętokrzyskie 0,39 proc.
16. Podlaskie 0,36 proc.

Inne bilety (sprzedaż zagraniczna): 5,90 proc.

ZOBACZ WIDEO: Laureatki Miss Startu na Gali PGE Ekstraligi (WIDEO)

Komentarze (6)
avatar
LEGION STAL
26.10.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Podkarpacie 4,71 to tylko pokazuje jakie jest zapotrzebowanie na dobra has u nas 
avatar
lk1983pl
25.10.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
czyli zainteresowanie jest więc może czas na klub w Warszawie? z artykułu wynika żeby zrobić sektor gości nieco większy niż na stadionach innych miast 
avatar
dejwidZG
24.10.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W tramwaju rozmawiałem z kibicami z Ostrowa a pod stadionem sporo Pilan. Z jednymi z Piły bez piły piłem piwo a inni się dosiedli sąsiedzi na trynunie pozdrawiam klimat przekozacki i polecam. P Czytaj całość
avatar
Stalowczyk
24.10.2017
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Ja nie jeżdżę na piknikową prowizorkę. 
avatar
yes
24.10.2017
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Dajcie spokój narodowemu.
Czy będzie codziennie/co drugi dzień aż do maja? i do znudzenia??
Napiszcie wspomnienia o SGP w Toruniu - było tam trochę, Wrocław, Bydgoszcz, Gorzów... 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.