Turniej odbędzie się na standardowym sprzęcie, podstawionym przez organizatora. Polscy zawodnicy startujący w rozgrywkach zbiorą się dzień wcześniej w siedzibie firmy Nice w Pruszkowie, skąd pojadą na Łotwę zorganizowanym transportem. W zawodach wystartują zarówno seniorzy, jak i juniorzy. Polskę reprezentować w tej rundzie będą Karol Baran, Lars Skupień, Ernest Koza, Bartosz Szymura i Piotr Pióro. Choć zawodnicy miejscowego Lokomotivu mogą wydawać się faworytami zmagań ze względu na znajomość toru, to ten handicap może całkowicie zniknąć ze względu na potrzebę odnalezienia całkowicie nowego przełożenia w nieznanym sprzęcie.
Przeczytaj także: ZKJ: Jakub Miśkowiak najlepszy w Opolu
Z polskich zawodników, wcześniej jedynie Piotr Pióro miał okazję jeździć w zawodach na standardowych silnikach. Wśród Łotyszy niewielką przewagę może uzyskać Ernest Matjuszonok, który tydzień temu odniósł triumf w klasyfikacji generalnej cyklu Nice Cup, za co otrzyma kevlar na przyszłoroczne rozgrywki.
W lipcu odbyła się pierwsza runda cyklu Nice Challenge na wyspie Wight w Wielkiej Brytanii. Rywalizacja przeprowadzona została w podobnej formule, jak planowana w Daugavpils, a w turnieju wygrał Anglik Steve Worrall. Ostatnia runda Nice Challenge odbędzie się w przyszłą sobotę w Tarnowie, a rywalizacja będzie przebiegała w turnieju parowym. Każda para będzie składała się z jednego juniora i jednego seniora. Dodatkowo odbędzie się rywalizacja na motocyklach o pojemności silnika 250cc.
Przeczytaj także: Znamy sędziów najbliższych imprez żużlowych. Finał Nice 1. Ligi w dwóch stacjach telewizyjnych
Zimą podjęte zostaną ostateczne decyzje na temat przyszłości cyklu Nice Challenge, ale ze względu na duże zainteresowanie europejskich federacji można przypuszczać, że cykl utrzyma międzynarodowy charakter, a tylko jedna runda odbędzie się w Polsce.
Początek II rundy Nice Challenge w Daugavpils o godzinie 13:00 polskiego czasu.
ZOBACZ WIDEO Udany powrót Vaclava Milika. Zobacz skrót meczu Stelmet Falubaz Zielona Góra - Betard Sparta Wrocław