Janusz Stefański po informacjach, jakie pojawiły się na konferencji prasowej zwołanej przez KM Ostrów postanowił przedstawić rozliczenie koncertu grupy Scorpions oraz finału Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów. Rozliczenia imprez:
Koncert zespołu Scorpions:
KOSZTORYS IMPREZY (wszystkie kwoty brutto)
Wydatki – 1.009.341 złotych:
Gaża zespołu Scorpions – 355.800 złotych (100.000 EUR)
Bilety lotnicze zespołu Scorpions oraz ekipy technicznej – 76.500 złotych (22.182 EUR)
Gaża zespołu Oddział Zamknięty – 2.000 złotych
Wynagrodzenie za pracę wykonaną przez firmę Solaris Media (scena, nagłośnienie, multimedia, itd.) – 210.938 złotych
Transport sprzętu muzycznego zespołu Scorpions z Hanoweru – 13.422 złote
Organizacja ochrony imprezy, zabezpieczenia medycznego oraz koszty uzyskania koniecznych pozwoleń (firma Rak Service) – 79.292 złote
Wynajęcie toalet i garderob (firma TOI TOI) – 59.440 złotych
Wynajęcie płotków ochronnych z firmy Qluś Service – 10.980 złotych
Sprzątanie stadionu i okolic obiektu po koncercie przez firmę Clar System – 8.184 złote
Transport członka ekipy technicznej z Wrocławia do Ostrowa (taxi) – 250 złotych
Noclegi w hotelu Granada – 11.960 złotych
Noclegi w hotelu Komeda – 7.787 złotych
Noclegi w hotelu Villa Rogal – 5.174 złote
Noclegi w hotelu Radisson Sas - 8.153 złote
Noclegi w hotelu Podjadek- 490 złotych
Noclegi w hotelu Lotus – 1.210 złotych
Opłaty dodatkowe za pobyt w hotelu Radisson Sas – 6.001,96 złotych
Organizacja konferencji prasowej w Hotelu Radisson Sas - 960 złotych
Uroczysta kolacja z zespołem Scorpions w "Dworze Polskim" we Wrocławiu – 3.012 złotych
Wynajęcie samochodów dla obsługi zespołu Scorpions zgodnie z podpisanym riderem –
1.199 złotych (Prestige Car)
4.815 złotych (Prestige Car)
Wynajęcie samochodów z firmy Car Net – 7.429 złotych
Wynajęcie mercedesów z firmy MM Trade z Warszawy – 20.014 złotych
Opłaty za dodatkowe przyłącza energetyczne
– 128,95 złotych (podłączenie w złączu garderoby)
Wynajęcie autobusów do przewozu osób z parkingu przy Alejach Słowackiego na stadion – 1.429 złotych
Ubezpieczenie koncertu – 10.241 złotych
Tłumaczenie specyfikacji technicznej koncertu – 1.032 złote
Pokaz sztucznych ogni – 20.000 złotych
Druk biletów – 16.948 złotych
Druk programów – 35.200 złotych
Działania promocyjne
Wyjazd ekipy dziennikarzy do Hanoweru – 2.031 złotych
Nagranie spotu reklamowego na potrzeby radia RMF FM – 610 złotych
Wynajęcie powierzchni reklamowej na dworcu PKP w Poznaniu – 3.000 złotych
Wynagrodzenia osób pracujących przy organizacji koncertu – 20.800 złotych
Wynagrodzenia kasjerów
Obsługa kasjerska w trakcie marcowej przedsprzedaży – 1.032 złote
Kasjerzy w Marketach Intermarche – 480 złotych
Obsługa kasjerska w dniach 15 i 16 maja – 520 złotych
Obsługa kasjerska w dniu 17 maja – 880 złotych
Wpływy – 1.182.682 złote:
Sprzedaż biletów – 823.460 złotych
Sprzedaż programów – 22.460 złotych
22 sztuki na trybunie głównej podczas koncertu Scorpions – 440 złotych
1.225 sztuk w kasach w dniach 17 i 18 maja – 24.500 złotych
Zwroty programów – 124 sztuki o wartości 2.480 złotych
W sumie (po odliczeniu zwrotów) sprzedano 1.123 programy o wartości 22.460 złotych
Wpłaty od sponsorów – 274.462 złote
Dofinansowanie z gminy Miasto Ostrów Wielkopolski z tytułu promocji miasta – 40.000 złotych
Sprzedaż praw do świadczenia usług gastronomicznych – 18.300 złotych
Sprzedaż praw do handlu napojami bezalkoholowymi – 4.000 złotych
W sumie zysk - 173.341 złotych
Finał Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów:
Koszty organizacji – 132.393,74 złote
Wynagrodzenia zawodników – 48.195 złotych (kwoty brutto)
Paweł Hlib – 4.112 złotych
Simon Gustafsson – 1.939 złotych
Lubos Tomicek – 2.024 złote
Morten Risager – 2.826 złotych
Ricky Kling – 1.800 złotych
Emil Sajfutdinov – 5.395 złotych
Adrian Gomólski – 1.543 złote
Kelvin Woelbert – 1.543 złote
Tomas Jonasson – 3.225 złotych
Robert Księżak – 1.543 złote
Filip Sitera – 2.058 złotych
Edward Kenneth – 1.939 złotych
Jurica Pavlić – 3.598 złotych
Lewis Bridger – 2.058 złotych
Danił Ivanow – 3.083 złote
Kostia Podżuks – 1.800 złotych
Chris Holder - 4.369 złotych
Karol Ząbik – 3.340 złotych
Wynagrodzenia osób funkcyjnych i urzędowych
Wynagrodzenie osób urzędowych wyznaczonych przez PZM – 5.133 złote
Wynagrodzenie osób funkcyjnych wyznaczonych przez KM Ostrów – około 2.500 złotych
Koszty dojazdu trenera reprezentacji Polski – 251 złotych
Spiker – 500 złotych
Lekarze – około 500 złotych
Kasjerzy – 510 złotych
Obsługa nagłośnienia – 1.000 złotych
Tłumacze języka angielskiego – 850 złotych
Hotele
Nocleg Marka Torzewskiego – 206 złotych
Noclegi przedstawicieli PZM w Hotelu Villa Royal (pokój jednoosobowy z soboty na niedzielę – 105 złotych brutto, w pozostałe dni 140 złotych brutto) – około 2.115 złotych
Materiały i działania propagandowe
Druk plakatów – około 700 złotych
Druk biletów – około 4.300 złotych
Druk zaproszeń – 405,16 złotych
Rozklejanie i ekspozycja plakatów – 185,44 złotych
Wyklejka tablicy sponsorskiej – 244 złote
Nagłośnienie Miasteczka Kibica – 854 złote
Zdjęcia do programu zawodów – 550 złotych
Oprawa zawodów
Pokaz sztucznych ogni – 17.000 złotych
Występ Marka Torzewskiego – 9.000 złotych
Wynajęcie koni – 1.200 złotych
Wynajęcie rydwanów – 7.000 złotych
Występ Legionu Rzymskiego – 4.230 złotych
Materiały na stroje rzymianek – 393,59 złotych
Wynajęcie modelek – około 1.878 złotych
Stroje dla podprowadzających – 439 złotych
Pochodnie – 164 złotych
Oprawa dopingu kibiców
Zakup materiału na flagę – 547 złotych
Zakup folii srebrnych i czerwonych – około 2.000 złotych
Stroboskop – 120 złotych
Pozostałe koszty
Obsługa gastronomiczna trybuny głównej – 10.750 złotych
Ochrona Impel – około 5.000 złotych
Wykonanie plastronów – 1.854,40 złotych
Zakup opasek – 375,15 złotych
Wypożyczenie krzeseł na trybunę główną – 180 złotych
Wynajęcie parkingu od Miejskiego Zakładu Zieleni – 300 złotych
Wpływy – 587.244,62 złote
Łączna sprzedaż biletów – 265.373,62 złote
Sprzedaż biletów poprze firmę EUROBILET (po odliczeniu prowizji) – 109.716,62 złotych
Normalne – 98.325 złotych
Sprzedaż w kasach w dniu zawodów – 1.308 biletów
Przedsprzedaż w kasach – 2.143 bilety
Sprzedaż na faktury – 482 bilety
Ulgowe – 56.772 złote
Sprzedaż w kasach w dniu zawodów – 1.080 biletów
Przedsprzedaż w kasach – 2.024 bilety
Sprzedaż na faktury – 50 biletów
6 biletów na trybunę główną sprzedanych w klubie – 560 złotych
Sponsorzy – 321.871 złotych
Wpłaty na podstawie faktur VAT – 234.116 złotych plus VAT = 285.621 złotych
Darowizny – wpłaty na podstawie dowodów KP – 11.250 złotych
Sponsoring rzeczowy (bartery) – około 25.000 złotych
Imprezę wsparło rzeczowo i finansowo 106 firm i instytucji z 23 miast i miejscowości. Sponsorzy wywodzili się nie tylko z powiatu ostrowskiego, ale również z: Warszawy, Płocka, Poznania, Wrocławia, Leszna, Kalisza, Dobroszyc, Krotoszyna, Pleszewa, Gołuchowa, Czarnkowa i Koźmina Wielkopolskiego.
Zysk – 454.850,88 złote
Już wkrótce szersza rozmowa z Januszem Stefańskim na temat jego odejścia z Klubu Motorowego Ostrów.