Zespoły Formuły 1 po raz pierwsze sprawdzą opony Pirelli w sezonie 2013
Podczas otwierającego sezon testu w Jerez na południu Hiszpanii zespoły po raz pierwszy sprawdzą opony Pirelli do Formuły 1 na sezon 2013
Ekipy miały już okazję do zapoznania się z ogumieniem o nowej konstrukcji podczas treningów do zeszłorocznej Grand Prix Brazylii, ale teraz po raz pierwszy sprawdzą całą gamę nowych opon, razem z mieszankami o najnowszych specyfikacjach.
Kluczową dla zespołów cechą nowych opon na sezon 2013 będzie większa różnica w osiągach pomiędzy sąsiadującymi mieszankami oraz lepsze czasy okrążeń, o około pół sekundy na kółku.
Pojawia się także całkowicie nowy kolor: twarda mieszanka P Zero "pomarańczowa", zastępująca srebrną w oznaczeniu twardości na ściance opony. Nowe oznaczenia będą ułatwiać odróżnianie mieszanek.
Testy w punktach:
- Podczas jazd w Jerez do każdego samochodu przypisane jest 35 kompletów nowych opon Pirelli P Zero miękkich, pośrednich i twardych, w tym także - w miarę zapotrzebowania - Cinturato przejściowe i deszczowe. Nie będzie supermiękkiej mieszanki, bo jej charakterystyka nie odpowiada obiektowi w Jerez.
- Każdy zespół może podczas testów wykorzystać 100 kompletów opon. Mogą wybrać dowolne rodzaje mieszanki w ramach tego przydziału.
- Tor o długości 4,428 kilometra składa się z kilku wolnych zakrętów, a także szybkich i średnio szybkich łuków. Istotna jest tu praca tylnych opon, które muszą zapewniać trakcję w szerokiej gamie warunków.
- Tegoroczne przepisy sportowe i techniczne dotyczące wykorzystania opon pozostały bez zmian w porównaniu z sezonem 2012. Jednak za sprawą modyfikacji w konstrukcji ogumienia - przede wszystkim jej usztywnieniu - jeden komplet opon jest cięższy o około 2 kilogramy niż w zeszłym roku. Zostało to skompensowane poprzez podniesienie minimalnej wagi samochodu o stosowną wartość.
- Spodziewany jest wysoki poziom degradacji tylnych opon, bo pod względem szorstkości nawierzchnia w Jerez plasuje się na pierwszym miejscu wśród wszystkich odwiedzanych torów.