Ogier wygrywa Monte - podium dla Peugeotów
77. Rajd Monte Carlo przeszedł do historii i po raz kolejny okazało się, że kluczem do sukcesu wcale nie jest bycie najszybszym. Monte Carlo pokazało, że najważniejsze jest bycie regularnym i bezbłędnym.
Taka recepta od samego początku imprezy przyświecała zwycięzcy Sebastienowi Ogierowi (Peugeot 207 S2000). Mistrz Świata JWRC jechał bardzo zachowawczo i wygrał po drodze tylko jeden odcinek specjalny, ale dzięki temu, że w przeciwieństwie do rywali ustrzegł się błędów tryumfował w jednej z najsłynniejszych imprez rajdowych świata.
Noc Turini okazała się pechowa dla Toniego Gardemaistera, w którego Punto S2000 defektował alternator pozbawiając Fina niemal pewnej drugiej pozycji. Skorzystał z tego zaliczający już ósmy start w Monako Freddy Loix. "Fast Freddy” wygrał pierwszy przejazd Col de Turini i zainkasował osiem oczek do punktacji IRC. Na podium wskoczył Stephane Sarrazin - kierowca Peugeota mimo dużej straty na czwartym odcinku specjalnym zdołał doprowadzić fabryczną 207-mkę S2000 do trzeciego miejsca po drodze ustanawiając pięć najlepszych czasów.
Tuż za podium rywalizację zakończył Jan Kopecky w nowej Skodzie Fabii S2000. Kopecky wygrał jeden odcinek specjalny, a Juho Haninen w drugiej Fabii do czasu wypadku na konto czeskiego producenta zapisał jeszcze trzy oesowe zwycięstwa, także debiut nowego samochodu można uznać jeśli nie za udany, to przynajmniej za bardzo obiecujący i zdecydowanie można uznać Fabię za bardzo groźnego konkurenta dla Peugeotów czy Fiatów.
Na piątym i szóstym miejscu finiszował zespół Abartha z Giandomenico Basso i Antonem Alenem za kierownicami Grande Punto S2000. Jednak forma obydwóch zawodników pozostawia wiele do życzenia. Z rajdu wypadł prowadzący jedynego wówczas N-grupowego Lancera w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej Franz Wittmann i jego rolą zajął się Frederic Romeyer. Tuż za nim w wynikach znalazł się Szwajcar Olivier Burri (Fiat Grande Punto S2000), a kolejne miejsce zajął nie klasyfikowany w IRC Luca Betti w Renault Clio R3, w związku z tym dziewiąta pozycja przypadła Patrickowi Artru w kolejnym Lancerze, a za nim finiszował kolejne Renault Clio R3 z Damienem Dumasem za sterami, ale podobnie jak w przypadku Bettiego jego miejsce w klasyfikacji IRC przypadło kolejnemu zawodnikowi, kobiecie Tobia Cavallini (Fiat Grande Punto S2000).
Wyniki 77th Rallye Automobile Monte Carlo - IRC :
M</b> | Kierowca</b> | Kraj</b> | Samochód</b> | Czas</b> |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastien Ogier</b> | Francja | Peugeot | 4:40:45,7 |
2 | Freddy Loix</b> | Belgia | Peugeot | +1:43,6 |
3 | Stephane Sarrazin</b> | Francja | Peugeot | +2:21,6 |
4 | Jan Kopecky</b> | Czechy | Skoda | +3:17,3 |
5 | Giandomenico Basso</b> | Włochy | Fiat | +4:28,0 |
6 | Anton Alen</b> | Finlandia | Fiat | +10:49,7 |
7 | Frederic Romeyer</b> | Francja | Lancer | +20:30,3 |
8 | Olivier Burri</b> | Szwajcaria | Fiat | +21:23,0 |
9 | Patrcik Artru</b> | Francja | Mitsubishi | +25:50,7 |
10 | Tobia Cavallini</b> | Włochy | Fiat | +28:44,2 |