ADAC GT Masters: 4. miejsce pary Giermaziak/Kechele

Łukasz Czechowski

Nie udało się duetowi Kuba Giermaziak/Frank Kechcele stanąć na podium w pierwszym wyścigu 3. rundy ADAC GT Masters na niemieckim torze Hockenheim. Polsko-niemiecki duet zajął 4. miejsce a wygrali Nicolas Armindo i Cesar Campanico.

Drugie miejsce w wyścigu zajęli Niemcy Christian Abt/Jan Seyffarth, którzy dzięki temu umocnili się w klasyfikacji generalnej ADAC GT Masters. Trzecie miejsce przypadło Christofferowi Nygaard i Walterowi Lechner jr.

Po starcie polski kierowca stracił jedną pozycję na rzecz Christophera Nygaarda. Stawce przewodził Jan Seyffarth, który już na pierwszym okrążeniu uporał się z Campanico. Giermaziak jednak nie zamierzał odpuścić i świetnym atakiem na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, na szóstym okrążeniu wyprzedził Petera Scharmacha i rzucił się w pogoń za Schmicklerem, który zamienił się miejscami z Nygaardem. Niestety hamulce w audi stały się nieprzewidywalne i Kuba zaczął tracić dystans do Porsche z nr 1.

- Przez pierwsze 9-10 okrążeń bez problemu byłem w stanie jechać tempem Schmicklera i Nygaarda, jednak przez następne 3 okrążenia miałem problemy z hamulcami, które stały się nieprzewidywalne przez co popełniłem kilka błędów i straciłem kilka cennych sekund - relacjonuje polski kierowca.

W wyniku problemów inżynier ARGO Racing zdecydował się przyspieszyć zmianę kierowców. Kuba przekazał Audi w ręce Franka ze stratą 3,5 sek. do Schmicklera i przewagą 8 sek. nad Scharmachem. Po wyjeździe Kechele starał się odrabiać straty, a Audi z nr 4, wkrótce awansowało na 4 miejsce w wyniku awarii Porsche z nr 1 (nie wyjechali z pit lane po zmianie kierowców). Frank nie zamierzał odpuszczać, ale hamulce ponownie dawały o sobie znać. Po kilku okrążeniach niemiecki kierowca przyzwyczaił się do warunków i zaczął zmniejszać stratę. Niestety na wyprzedzenie Lechnera jr. zabrakło czasu i polsko-niemiecki duet po godzinie jazdy musiał zadowolić się miejscem tuż za podium ze strata 0,9 sek.

- Startując z 5 pozycji trudno myśleć o wygraniu wyścigu jeśli rywale nie będą popełniać błędów. Dodatkowo zadanie utrudniły nam hamulce, które nie działały tak jak bym sobie tego życzył – powiedział Frank. – Mam nadziej, że jutro uda nam się stanąć na podium.

Sponsorem startów Kuby Giermaziaka w sezonie 2009 jest firma Netbox oferująca kompleksową obsługę poligraficzną.

Czołówka 1. wyścigu (33 okrążenia)

M</b> Kierowca</b> Kraj</b> Samochód</b> Czas</b>
1 Armindo/Campanico</b> Francja/Portugalia Audi R8 LMS 1:00:04,524
2 Seyffarth/Abt</b> Niemcy/Niemcy Audi R8 LMS +10,660
3 Nygaard/Lechner jr.</b> Dania/Austria Ford GT +17,794
4 Giermaziak/Kechele</b> Polska/Niemcy Audi R8 LMS +18,771
5 Ludwig/Hennerici</b> Niemcy/Niemcy Corvette Z06.R GT3 +42,299
6 Seiler/Hohenadel</b> Szwajcaria/Niemcy Corvette Z06.R GT3 +46,059
7 Matzke/Sörlie</b> Czechy/Norwegia Ascari KZR-1 GT3 +57,989
8 Mayer/Yamamoto</b> Niemcy/Japonia Audi R8 LMS +1:11,454

Klasyfikacja ADAC GT Masters

M</b> Kierowca</b> Kraj</b> Pkt.</b>
1 Christian Abt</b> Niemcy 30
2 Jan Seyffarth</b> Niemcy 28
3 Marc Hennerici</b> Niemcy 25
3 Luca Ludwig</b> Niemcy 25
5 Walter Lechner jr.</b> Austria 24
5 Christoffer Nygaard</b> Dania 24
5 Nicolas Armindo</b> Francja 24
5 Cesar Campanico</b> Portugalia 24
9 Christian Hohenadel</b> Niemcy 23
9 Toni Seiler</b> Szwajcaria 23
11 Tim Bergmeister</b> Niemcy 20
11 Henri Moser</b> Szwajcaria 20
11 Frank Schmickler</b> Niemcy 20
11 Michael Outzen</b> Dania 20
15 Kuba Giermaziak</b> Polska 12
15 Frank Kechele</b> Niemcy 12
17 Martin Matzke</b> Czechy 8
18 Norman Knop</b> Niemcy 6
18 Stian Sörlie</b> Norwegia 6
20 Marcel Leipert</b> Niemcy 4

< Przejdź na wp.pl