WP SportoweFakty / Jakub Barański / Polonia Piła - Stal Rzeszów. Dawid Lampart na prowadzeniu.

Dwa kluby Nice 1.LŻ mają kłopoty. Będą licencje nadzorowane czy degradacja za długi?

Dariusz Ostafiński

Dwie drużyny Nice 1.LŻ mają finansowe problemy, tak twierdzi prezes jednego z żużlowych klubów niższej ligi. Zespół licencyjny nie komentuje wyników audytu przeprowadzonych spółkach i każe czekać na komunikat, który ukaże się 6 grudnia.

W piątek Zespół ds. licencji dla klubów rozpoczął pracę. Początkowo mówiło się, że będzie lekko, łatwo i przyjemnie, ale jak nam powiedział jeden z prezesów, dwa zespoły Nice 1.LŻ mają finansowe zaległości. Nie wiemy jednak, o które drużyny chodzi, ani też, jaka jest wysokość zadłużenia.

W październiku i listopadzie, kiedy kluby kompletowały wnioski, mówiło się o wyłącznie o problemach Stali Rzeszów, Euro Finannce Polonii Piła i Arge Speedway Wandy Kraków. Stal spłaciła jednak długi i audyt wyszedł na zero. Czy chodzi zatem o Polonię i Wandę? Przekonamy się 6 grudnia, bo wtedy zespół licencyjny ma wydać komunikat. Na obecnym etapie żaden z członków zespołu nie zamierza komentować sprawy.

Gdyby któremuś z klubów Nice 1.LŻ powinęła się noga, wówczas zaproszenie do ligi mogą otrzymać Stal Rzeszów (przegrany w barażu) lub Polonia Bydgoszcz (spadkowicz). Gdyby żaden z wymienionych klubów nie skorzystał z zaproszenia, PZM musiałby rozpisać konkurs.

Inna sprawa, że do każdego z tych rozwiązań daleka droga. W poprzednich latach było tak, że kluby przedstawiały porozumienia z zawodnikami i dostawały ekstra czas na spłatę zadłużenia. Rok temu Wandzie kilka razy przekładano termin, ale prezes Paweł Sadzikowski ostatecznie miał się rozliczyć co do złotówki. W ostateczności zespół licencyjny zawsze może dać licencję nadzorowaną. Na takiej jeździła ostatnio Stal.

W PZM i GKSŻ mogą jednak mieć pokusę, by wprowadzić do ligi Stal Rzeszów z Gregiem Hancockiem w składzie. Wiemy, że Ireneusz Nawrocki byłby zainteresowany taką propozycją. Co prawda zawiesił rozmowy z Lokomotivem Daugavpils (chciał wymienić licencje i zamienić się z tym klubem miejscami), ale jest gotowy do startów w Nice 1.LŻ zarówno pod względem kadrowym, jak i finansowym.

ZOBACZ WIDEO Tomasz Gollob prezesem Polonii? "To musi być poważna propozycja, bo na niepoważne rzeczy nie mamy czasu" 
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

< Przejdź na wp.pl