Najbardziej zapadające w pamięć reklamy podczas transmisji SuperBowl. To najlepszy czas antenowy

YouTube / Na zdjęciu: kadr z reklamy Apple Macintosh - 1984
YouTube / Na zdjęciu: kadr z reklamy Apple Macintosh - 1984

30 sekund reklamy podczas transmisji z SuperBowl może kosztować więcej niż 5 milionów dolarów. Historia jednak pokazuje, że warto inwestować, bo o niektórych spotach pamięta się do dziś.

W tym artykule dowiesz się o:

Choć futbol amerykański nie jest popularny w naszym kraju tak, jak w innych, transmisja z SuperBowl przyciąga przed ekrany nawet kibiców, którzy na co dzień nie ekscytują się tą dyscypliną.

W całej historii "Super Sunday" ukazywały się setki reklam, niektóre zapadły w pamięć, bo były bardzo dobre, a inne odeszły szybko w zapomnienie. Jednak uważa się, że zakup 30 sekund reklamy w tym paśmie za około 5 milionów dolarów, to jedna z najlepszych strategii reklamowych.

Apple Macintosh - 1984 (1984)

Steve Jobs wpadł na pomysł wypromowania swojego najnowszego modelu Macintosha zainspirowanego powieścią George'a Orwella "1984". Fabuła reklamy opierała się na świecie, w którym przywódca kontrolował masę ludzi, aż buntownicza kobieta w końcu zniszczyła tę "najwyższą istotę". Apple poinformowało, że wraz z wejściem na rynek nowego komputera, zasady zostaną złamane w taki sposób, w jaki uczyniła to kobieta.

Audi - Daughter (2017)

Reklamy marek samochodów są popularne podczas SuperBowl. Niemiecki producent poruszył kwestie równości płci i wzmocnienia pozycji kobiet.

Budweiser - WHASSUP? (2000)

Reklamy piwa również są popularne, bardzo dobrze przyjął się pomysł z 2000 roku, w którym użyto frazy "whassup", czyli "co słychać" (ang. "what's up?"), popularnego w tamtym czasie.

Coca Cola (1979-1980)

Jedna z najbardziej kultowych reklam, dotyczy związku pomiędzy sportem a dzieckiem, które kocha rywalizację i sportowców ma za prawdziwych idoli.

ZOBACZ: Amerykanie czekają już na ekscytującą noc! Czas na kolejny finał Super Bowl

McDonald's (1993)

Podczas SuperBowl nie mogło zabraknąć najpopularniejszego fast foodu. W spocie udział wzięli Michael Jordan oraz Larry Bird.

ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 100. Jacek Gmoch: Takiego ładnego 80-latka jak ja nigdzie nie znajdziecie [cały odcinek]

Komentarze (0)