Co z aferą szpiegowską w F1? Aston Martin się nie boi

Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Mike Krack (po lewej) i Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Mike Krack (po lewej) i Robert Kubica

Red Bull Racing prowadzi wewnętrzne śledztwo, które ma dać odpowiedź na pytanie, czy któryś z pracowników wykradł dane na temat bolidu i przekazał je Aston Martinowi. - Ich dochodzenie niczego nie wykaże - mówi Mike Krack, szef ekipy z Silverstone.

W połowie maja w Formule 1 wybuchła afera, po tym jak Aston Martin zaprezentował nową wersję modelu AMR22, która jest niemal kopią maszyny Red Bull Racing. "Czerwone byki" stwierdziły, że tak idealne odwzorowanie samochodu w oparciu o wyłącznie zdjęcia i filmy jest niemożliwe. Pikanterii całej sytuacji dodał fakt, iż w ostatnim okresie szereg pracowników przeniosło się z Red Bulla do Aston Martina.

Helmut Marko w rozmowie z mediami stwierdził, że jego zespół ma dowód na to, iż doszło do kradzieży danych. Oficjalnie Red Bull wszczął wewnętrzne dochodzenie, które ma wykazać, czy ktoś wyniósł z dane z komputerów w fabryce w Milton Keynes.

Jednak działania Red Bulla nie wywołują większych emocji w Aston Martinie. - Nie oczekuję, że cokolwiek więcej się wydarzy, jak mam być szczery. My koncentrujemy się na sobie. Ich dochodzenie niczego nie wykaże i będą musieli się w końcu skoncentrować na walce o tytuł mistrzowski w F1 - powiedział agencji Reuters Mike Krack, szef Aston Martina.

ZOBACZ WIDEO: Niezwykła stylizacja miss Euro. Trudno oderwać wzrok

Sprawę badała już FIA, która uznała, iż nie doszło do złamania regulaminu F1. Aston Martin wykazał, iż sprawdzał podobne rozwiązania aerodynamiczne już w listopadzie 2021 roku, zanim bolid Red Bulla ujrzał światło dzienne. - Nie martwimy się, bo tak naprawdę nie zrobiliśmy nic złego - dodał Krack.

Odmieniona wersja modelu AMR22 ma odmienić losy sezonu 2022 w wykonaniu Aston Martina. Obecnie zespół z Silverstone zajmuje dopiero przedostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów F1. Brytyjczycy wywalczyli ledwie 7 punktów. - Nie rozegrano jeszcze 1/3 sezonu. Z punktu widzenia matematyki, nadal możemy zostać mistrzami świata! - zażartował Krack.

- Nie poddajemy się. Jesteśmy dalecy od stwierdzenia, że ten sezon jest przegrany. Mamy dobrych ludzi w fabryce, wykonaliśmy krok naprzód ze zmianą koncepcji bolidu. To dowód na to, że ekipa potrafi analizować to, co się dzieje i reagować. Byłbym zdziwiony, gdybyśmy ostatecznie zakończyli sezon na miejscu, na którym jesteśmy obecnie - podsumował niemiecki inżynier.

Czytaj także:
Co zrobi Red Bull? Decyzja zespołu może zaboleć mistrza świata F1
Co z karierą Sebastiana Vettela? Nowe informacje

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.