Szef Mercedesa skarcony publicznie. Legenda F1 domaga się szacunku

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff (z lewej)
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff (z lewej)

Toto Wolff jest głównym przeciwnikiem powiększenia F1 o zespół należący do Michaela Andrettiego. - Jesteśmy dłużej w motorsporcie niż on. Nie ma potrzeby, by patrzył na nas z góry - twierdzi Mario Andretti, były mistrz świata F1 i ojciec Michaela.

Obecnie w Formule 1 rywalizuje dziesięć zespołów, ale Michael Andretti chciałby poszerzenia stawki o jego ekipę. Amerykanin od kilkunastu miesięcy prowadzi zakulisowe rozmowy w tej sprawie. Posiada nawet przedwstępną umowę z Alpine ws. dostawy silników. Jednak spora część padoku F1 nie chce słyszeć o nowych podmiotach.

Najgłośniej przeciwko powiększeniu F1 protestuje Toto Wolff. Szef Mercedesa twierdzi, iż taki ruch przyczyni się do zmniejszenia wartości dyscypliny, a zespoły stracą 10 proc. wpływów.

Publicznej krytyki ze strony Austriaka ma dość Mario Andretti. Mistrz świata F1 z roku 1978 wspiera syna w swoich planach związanych z dołączeniem do królowej motorsportu. - Toto bardzo otwarcie mówi o naszej wiarygodności. Tymczasem w rozmowach prywatnych ze mną brzmi inaczej - stwierdził Amerykanin w rozmowie z "Auto Motor und Sport".

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: gdy większość z was smacznie spała, Pudzianowski robił to!

- Uważam, że publiczna krytyka z jego strony to brak szacunku. Jesteśmy w motorsporcie znacznie dłużej niż on. Szanuję jego dotychczasowe sukcesy w F1, ale nie ma powody, by patrzył na nas z góry - dodał 82-latek.

Regulamin F1 zakłada, że nowy zespół musi pokryć wpisowe w wysokości 200 mln dolarów. To opłata dla już funkcjonujących ekip, która ma zrekompensować im straty finansowe wynikające z dzielenia nagród pieniężnych i sponsorskich na większą liczbę podmiotów.

- FIA jest dla nas bardzo otwarta. Spełniliśmy wszystkie wymagania. Teraz czekamy, aż podadzą nam kwotę, jaką trzeba zapłacić zespołom za włączenie nas do F1. Wiemy, że ta kwota mieści się w przedziale 200 mln dolarów. Może zechcą więcej, ale czekamy na ich informacje. Dla mnie nie ma jednak powodu, by płacić aż tyle - powiedział Mario Andretti.

Część ekspertów w padoku F1 obawia się, że zespół Andrettiego nie będzie konkurencyjny i zacznie odstawać od rywali, przez co zmaleje atrakcyjność wyścigów. - Ciągle ktoś mnie pyta, jak konkurencyjni będziemy. Odpowiadam im, że niech to będzie nasz problem. Przecież oni nie znają naszych przygotowań. Nie musimy zatrudniać nowych ludzi, bo już teraz mamy wielu doświadczonych pracowników - wyjaśnił były mistrz F1.

Andretti obecnie rywalizuje m.in. w Formule E, amerykańskim IndyCar, australijskiej serii Supercars i terenowych rajdach Extreme E. - Mamy wiarygodnych partnerów finansowych. Oni są świadomi projektu związanego z F1. Planowaliśmy starty w F1 od dawna. Zasługujemy zatem na więcej szacunku - podsumował.

Czytaj także:
Sebastian Vettel wysyłany na emeryturę. "Powinien być konsekwentny"
Koniec afery szpiegowskiej w F1. Zaskakująca decyzja Red Bulla

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.