Zgodnie z zapowiedziami synoptyków, pogoda namieszała w kwalifikacjach Formuły 1 do GP Węgier. Wprawdzie podczas czasówki nie mieliśmy obfitych opadów deszczu, tak jak w trakcie sobotniego treningu, ale na Hungaroringu wyraźnie się ochłodziło w porównaniu do początku weekendu. Podczas gdy w piątek Ferrari było o krok przed Red Bull Racing, kwalifikacje przyniosły bardziej wyrównaną walkę.
Gdy kierowcy wyjeżdżali na tor w Q1, nad Hungaroringiem wisiały ciemne chmury. Dlatego w każdej chwili opady deszczu mogły wtrącić się do rywalizacji kierowców.
O tym, że warunki na torze poprawiają się z sekundy na sekundę najlepiej świadczył fakt, że na czele Q1 znalazł się Lewis Hamilton, choć Mercedes do tej pory nie imponował tempem w GP Węgier. Równocześnie dało się zauważyć, że w chłodniejszych warunkach bolid Red Bulla spisuje się lepiej niż konkurencja z Ferrari. W efekcie Max Verstappen na kolejnych okrążeniach był szybszy niż Charles Leclerc.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: popis nowej gwiazdy Barcy. Tak się przywitał z fanami
O ile aktualny mistrz świata imponował tempem, o tyle problemy miał Sergio Perez. Drugi z kierowców Red Bulla w Q2 podpadł sędziom, którzy anulowali czas jego okrążenia z powodu przekroczenia limitów toru. Po chwili stewardzi przywrócili Meksykaninowi najlepszy wynik, bo jednak nie dopatrzyli się błędu po stronie 32-latka. Jednak radość Pereza nie trwała długo.
Perez w ostatnich sekundach Q2 nie był w stanie poprawić czasu, a zrobili to inni, przez co Meksykanin spadł na jedenaste miejsce i nie awansował do Q3. - Magnussen mnie zablokował! - narzekał kierowca Red Bulla przez radio. Ewentualna interwencja sędziów będzie marnym pocieszeniem dla zawodnika ekipy z Milton Keynes, który w niedzielnym wyścigu będzie miał spore problemy, by wyprzedzać rywali i odrabiać stracony dystans.
Ciekawie zaczęło się Q3, bo obaj kandydaci do tytułu popełnili błędy na pierwszych okrążeniach. Leclerc wpadł w poślizg w jednym z zakrętów, a Verstappen zblokował opony i wypadł z toru. - Nie wiem, co się dzieje, ale nie mam przyczepności - poskarżył się przez radio kierowca Red Bulla. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta i w połowie Q3 na czele mieliśmy Carlosa Sainza.
- Nie mam mocy, nie mam mocy! - narzekał Verstappen, gdy wyjechał na tor na decydujące okrążenie w Q3. Inżynier wydawał kolejne instrukcje Holendrowi, ale nie dawały one efektów. - Nic nie działa, weźcie to k***a w końcu naprawcie! - denerwował się Holender.
Podczas gdy wydawało się, że Ferrari wywalczy pierwszy rząd startowy, bo Sainz i Leclerc przewodzili stawce, sensację sprawił George Russell. Kierowca Mercedesa wywalczył po raz pierwszy w karierze pole position.
F1 - GP Węgier - kwalifikacje - wyniki:
Poz. | Kierowca | Zespół | Q3 | Q2 | Q1 |
---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | Mercedes | 1:17.377 | 1:18.154 | 1:18.407 |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | +0.044 | 1:17.946 | 1:18.434 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +0.190 | 1:17.768 | 1:18.806 |
4. | Lando Norris | McLaren | +0.392 | 1:18.121 | 1:18.653 |
5. | Esteban Ocon | Alpine | +0.641 | 1:18.216 | 1:18.866 |
6. | Fernando Alonso | Alpine | +0.701 | 1:17.904 | 1:18.716 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0.765 | 1:18.035 | 1:18.374 |
8. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +0.780 | 1:18.445 | 1:18.935 |
9. | Daniel Ricciardo | McLaren | +1.002 | 1:18.198 | 1:18.775 |
10. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +1.446 | 1:17.703 | 1:18.509 |
11. | Sergio Perez | Red Bull Racing | 1:18.516 | 1:19.118 | |
12. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1:18.573 | 1:18.973 | |
13. | Kevin Magnussen | Haas | 1:18.825 | 1:18.993 | |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:19.137 | 1:19.205 | |
15. | Mick Schumacher | Haas | 1:19.202 | 1:19.164 | |
16. | Yuki Tsunoda | Alpha Tauri | 1:19.240 | ||
17. | Alexander Albon | Williams | 1:19.256 | ||
18. | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:19.273 | ||
19. | Pierre Gasly | Alpha Tauri | 1:19.527 | ||
20. | Nicholas Latifi | Williams | 1:19.570 |
Czytaj także:
Alfa Romeo podjęła decyzję ws. F1. Teraz już wszystko jasne
Red Bull bez szans z Ferrari. Max Verstappen musi liczyć na pogodę