Audi uatrakcyjni Formułę 1. Na bazie ekipy Kubicy powstanie nowy gigant?

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: prototyp Audi na torze Red Bull Ring
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: prototyp Audi na torze Red Bull Ring

Audi zamierza wejść do F1 w roku 2026. Niemiecka firma miała przygotować na ten projekt setki milionów dolarów. Sama myśl o rywalizacji z firmą z Ingolstadt cieszy Mercedesa.

Audi w roku 2026 ma stać się właścicielem 75 proc. akcji Saubera, zespołu rywalizującego obecnie pod nazwą Alfa Romeo, w którym rezerwowym jest Robert Kubica. Niemcy mają nabyć udziały w szwajcarskiej ekipie za kilkaset milionów dolarów, drugie tyle wydadzą na inwestycję w fabrykę w Hinwil i produkcję silników.

Informacje dotyczące Audi ciągle są nieoficjalne, bo póki Formuła 1 nie uchwaliła nowych przepisów na sezon 2026, to producent z Ingolstadt nie ogłosi oficjalnie swoich planów. W padoku mówi się, że jedna z marek należących do grupy Volkswagen na realizację planów z F1 miała przygotować nawet miliard dolarów. Robi to w jednym celu - by poprzez sukces sportowy poprawić sprzedaż samochodów.

Myśl o rywalizacji z Audi cieszy szefów Mercedesa, dla których marka z Ingolstadt jest jednym z głównych rywali na rynku samochodów premium.

ZOBACZ WIDEO: Messi haruje na początku sezonu, a żona?! Te zdjęcia robią furorę

Co ciekawe, Toto Wolff równocześnie od kilkunastu miesięcy blokuje inicjatywę Michaela Andrettiego. Były kierowca F1 i mistrz serii IndyCar chciałby poszerzenia stawki o jedenasty zespół. Zgodnie z regulaminem, przygotował nawet 200 mln dolarów wpisowego, jakie należy wypłacić obecnie funkcjonującym ekipom. Zdaniem szefa Mercedesa, nie można jednak porównywać zgłoszenia Andrettiego z inicjatywą Audi.

- Każdy, kto wyraża zainteresowanie F1 i chce być jedenastym zespołem, powinien wykazać korzyść, jaką może to przynieść Formule 1. Andretti to wielka marka, znane nazwisko. Robił wyjątkowe rzeczy w USA, ale to jest sport i równocześnie biznes. Powinien wykazać, co zamierza wnieść do naszej dyscypliny - powiedział szef Mercedesa redakcji motorsport.com.

- Jeśli jakiś producent albo duża międzynarodowa firma dołącza do F1 i zamierza wydać setki milionów dolarów na swoją aktywność, promocję czy marketing, to zupełnie inna historia - dodał Wolff.

Austriak stoi na stanowisku, że F1 konsekwentnie zwiększa swoją wartość, dlatego też obecnie Andretti musiałby zapłacić więcej niż 200 mln dolarów wpisowego, bo przepisy dotyczące jego wysokości uchwalono kilka lat temu i żądana kwota jest nieadekwatna do sytuacji.

- Mamy dziesięć zespołów, które zwiększają swoją wartość. Na pewno nie zwiększysz swojej wartości, gdy zaczniesz dopuszczać do F1 kolejnych graczy. Zwłaszcza jeśli niekoniecznie mają oni w planach zwiększać ogólną wartość F1 - stwierdził szef Mercedesa.

To właśnie wysokie koszty związane ze stworzeniem nowego zespołu od podstaw sprawiły, że Audi postanowiło nabyć jedną z istniejących ekip. Niemcy rozmawiali w tej sprawie z McLarenem, Aston Martinem, Williamsem i Sauberem.

Równocześnie w roku 2026 do F1 ma wejść również druga marka VW - Porsche. W tym przypadku producent ze Stuttgartu zamierza współpracować z Red Bull Racing, nabywając 50 proc. akcji zespołu "czerwonych byków".

Czytaj także:
Formuła 1 poradziła sobie ze skutkami pandemii. Ogromny wzrost przychodów
Kontrakt kierowcy F1 zerwany. Otrzyma olbrzymie odszkodowanie?

Komentarze (1)
avatar
jotwu
6.08.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To Kubica miał jakąś ekipę? Raczej był członkiem tej ekipy.A to chyba jest zasadnicza róznica. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.