Alfa Romeo mogła stracić miliony dolarów. Celowo przeszkadzała rywalowi

Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Guanyu Zhou
Materiały prasowe / Alfa Romeo F1 ORLEN / Na zdjęciu: Guanyu Zhou

Alfa Romeo i Aston Martin walczyły o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów F1. Ostatecznie obie ekipy zakończyły sezon z 55 punktami, ale wyżej znalazła się ekipa Roberta Kubicy. Gdyby stało się inaczej, straty byłyby ogromne.

5 punktów - tyle dzieliło Alfę Romeo i Aston Martina przed ostatnim wyścigiem Formuły 1 w sezonie 2022. Ostatecznie po GP Abu Zabi oba zespoły mogą się pochwalić zdobyciem 55 punktów, ale wyżej sklasyfikowana została ekipa, w której rezerwowym jest Robert Kubica. Dzięki temu Szwajcarzy zgarnęli 10-12 milionów dolarów dodatkowego bonusu w związku z pozycją w mistrzostwach.

Walka o szóstą lokatę w klasyfikacji konstruktorów F1 była dla Alfy Romeo tak ważna, że zespół Kubicy poświęcił własny występ w GP Abu Zabi na rzecz przeszkadzania Aston Martinowi. Podczas niedzielnego wyścigu Guanyu Zhou miał za zadanie blokować Sebastiana Vettela, zaś przejazd Valtteriego Bottasa na twardej mieszance wydłużono, by przytrzymał on na torze Lance'a Strolla.

Bottas po wyścigu przyznał, że jego nietypowa strategia była elementem "defensywy", by "pobawić się z zielonymi samochodami". - Nie mieliśmy dobrego tempa. Starałem się wykorzystać maksymalnie końcówkę mojego długiego przejazdu. Chcieliśmy się nieco pobawić z zielonymi samochodami (Aston Martinem - dop. aut.) - powiedział Fin w Sky Sports.

ZOBACZ WIDEO: Michniewicz zmienił decyzję. "Nie da się wytrzymać"

Ostatecznie taka taktyka nie przyniosła punktów Alfie Romeo, ale udało się na tyle poprzeszkadzać rywalom, że Aston Martin nie wyprzedził ekipy z Hinwil w klasyfikacji mistrzostw. - Byliśmy blisko punktów, ale najważniejsze, że obroniliśmy pozycję w tabeli. Nasza strategia polegała na czekaniu, aż Aston Martin zjedzie na pit-stopy, a potem mieliśmy utrudniać im życie - dodał Bottas.

Zhou ujawnił z kolei dziennikarzom, że pit-stopy Alfy Romeo były tak zaplanowane, by ułatwić jazdę Alpine i McLarenowi. Szwajcarzy zakładali, że w ten sposób kierowcy tych ekip wyprzedzą duet Aston Martina i sprawią, że Brytyjczycy nie będą w stanie odrobić strat w klasyfikacji.

Chiński kierowca Alfy Romeo miał przy tym swój udział w końcowym sukcesie, bo długo blokował Sebastiana Vettela, któremu później zabrakło niewiele na mecie, by wyprzedzić Daniela Ricciardo. Gdyby Niemiec wyprzedził Australijczyka, to Aston Martin uporałby się z Alfą Romeo w zestawieniu konstruktorów.

- Cały wyścig miał jasną strategię. Jeśli nie możemy ich pokonać na torze, to poświęćmy własne pozycje, aby pomóc McLarenowi i Alpine - podsumował Zhou.

Czytaj także:
Będzie więcej sprintów w F1. Nieoficjalne ustalenia
Lewis Hamilton ma dość. Koszmar Brytyjczyka powrócił

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.