Orlen potwierdza. Oficjalnie ogłosi to w piątek

Getty Images / Beata Zawrzel/NurPhoto / Orlen w ostatnich sezonach był sponsorem głównym Alfy Romeo
Getty Images / Beata Zawrzel/NurPhoto / Orlen w ostatnich sezonach był sponsorem głównym Alfy Romeo

Od kilku tygodni trwają spekulacje dotyczące dalszej przyszłości Roberta Kubicy i Orlenu w F1. Decyzja już zapadła i Kubica żegna się z Formułą 1 na dobre. Orlen niekoniecznie.

W tym artykule dowiesz się o:

Ostatnie tygodnie dla kibiców Roberta Kubicy są niczym przejażdżka kolejką górską. Wszystko przez brak wieści dotyczących dalszej obecności Polaka w Formule 1. Po sezonie 2022 wygasł kontrakt sponsorski Orlenu z Alfą Romeo i sam krakowianin w listopadzie, przy okazji treningu przed GP Abu Zabi, nie ukrywał, że mógł to być jego ostatni przejazd w bolidzie F1.

W ostatnich dniach plotki podsycił Roger Benoit. Ceniony szwajcarski dziennikarz poinformował, że przy okazji premiery nowego bolidu Alfy Romeo stanie się jasne, że Orlen i Kubica żegnają się z zespołem z Hinwil. Do podobnych ustaleń dotarł "Puls Biznesu", który poinformował o tym jako pierwszy.

Orlen w roku 2023 nie będzie już partnerem tytularnym Alfy Romeo, z kolei Kubica przestanie pełnić funkcję rezerwowego w szwajcarskiej stajni i tym samym będzie to koniec jego przygody z F1. Co ciekawe, koncern paliwowy z Płocka ma jednak pozostać w tym sporcie. WP SportoweFakty potwierdziły te doniesienia w Orlenie.

ZOBACZ WIDEO: Mróz, wichura, a on wspinał się w takim stroju. Hit sieci!

Gdy kilka dni temu usunięto logotypy Orlenu ze strony internetowej Alfy Romeo, jedna z osób w płockim koncernie zapewniała nas, że rozmowy ws. dalszej współpracy nadal trwają. Po naszym artykule Szwajcarzy zresztą przywrócili znaki Orlenu w swoim serwisie internetowym. Mimo to, rozmowy miały zakończyć się fiaskiem. Dlaczego?

Sezon 2023 jest ostatnim, w którym Alfa Romeo sponsoruje Saubera i jest obecna w nazwie zespołu z Hinwil. Przez to Szwajcarzy zaczęli szukać innych partnerów, a ciekawą ofertę miała złożyć firma, która byłaby kłopotliwa dla Orlenu z punktu widzenia wizerunkowego - twierdzi "Puls Biznesu".

Orlen nie zniknie z F1, bo ma zostać partnerem Alpha Tauri, czyli siostrzanej ekipy Red Bull Racing. Z informacji WP SportoweFakty wynika, że zostanie to podane do wiadomości publicznej już w piątek (27 stycznia). W zespole z Faenzy polski gigant paliwowy nie będzie miał zapewnionego miana sponsora tytularnego, ale nadal będzie mógł promować się poprzez królową motorsportu.

Kubica nie będzie mógł liczyć na jakiekolwiek jazdy testowe czy treningowe w Alpha Tauri, co jest równoznaczne z pożegnaniem się z F1. W ten sposób 38-latek w pełni skupi się na wyścigach długodystansowych WEC. Z naszych ustaleń wynika, że to sam krakowianin optował za tym, aby zamknąć rozdział życia zwanym Formułą 1.

Orlen jest obecny w F1 od roku 2019 - najpierw został jednym z głównych partnerów Williamsa, co umożliwiło Robertowi Kubicy powrót do regularnego ścigania w królowej motorsportu. Następnie firma wraz z krakowianinem przeniosła się do Alfy Romeo. Tam 38-latek został tylko rezerwowym, ale za to Orlen awansował do rangi sponsora tytularnego.

Czytaj także:
Protestują przeciwko cenzurze w F1. W tle wojna w Ukrainie
Mercedes ma ogromny problem. To koniec zwycięskiego zespołu?

Komentarze (27)
avatar
Dupa 999
27.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Orlen jest od sprzedaży paliw, a nie od gazet, parówek i o zgrozo wódy i piwska. Co ma Olen do sportu ? My za to wszystko płacimy na stacji paliw, nie Orlen. 
avatar
Dupa 999
27.01.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Po co w ogóle Orlen sponsoruje F1, a już Kubicę -to jakiś żart ! 
avatar
Anonek
27.01.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Wiadomo na co idą marże z zawyżonych cen paliwa.. jakoś wolałbym żeby tego sponsoringu nie było... 
avatar
wp-rynsztok
27.01.2023
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Najwyższa pora zapomnieć o gwiazdeczce Kubicy. Nigdy go nie szanowałem i nie uważałem za sportowca. 
avatar
GlennTipton
27.01.2023
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Kubica w całej karierze wystąpił w większej ilości reklam niż wyścigów XD śmieszny sportowiec. Trzeba promować takich którzy w życiu osiągnęli coś więcej niż jeden udany sezon w F1 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.