Red Bull sprzeda zespół F1? Jest oficjalne stanowisko

Materiały prasowe / Alpha Tauri / Na zdjęciu: Franz Tost
Materiały prasowe / Alpha Tauri / Na zdjęciu: Franz Tost

W ubiegły weekend pojawiły się plotki, że Red Bull nie jest zadowolony z wyników finansowych i sportowych Alpha Tauri, przez co ekipa z Faenzy może trafić na sprzedaż. Stanowisko w tej sprawie zabrał Franz Tost, szef włoskiego zespołu.

"Czerwone byki" posiadają dwa zespoły Formuły 1 - Red Bull Racing oraz Alpha Tauri. Setki milionów dolarów na obie inwestycje wydał Dietrich Mateschitz. Austriacki miliarder był zakochany w motorsporcie, stąd też nie żałował środków na F1. Miał przy tym pomysł, by mniejsza ekipa szkoliła kierowców z myślą o głównym zespole Red Bulla.

Chociaż drogę z Alpha Tauri (wcześniej Toro Rosso) do Red Bulla przeszli m.in. Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Max Verstappen, to ostatnio program juniorski "czerwonych byków" złapał zadyszkę. Dodatkowo zespół z Faenzy zaczął notować coraz gorsze rezultaty. Podczas gdy sezon 2022 przyniósł tytuł mistrzowski dla głównego teamu, jego siostrzana stajnia była przedostatnią siłą F1.

Z informacji "Auto Motor und Sport", nowe władze Red Bulla po śmierci Mateschitza przygotowały raport, z którego wynika, że Alpha Tauri nie przynosi korzyści marketingowych i finansowych. Dlatego nakreślono dwa scenariusze - przeprowadzkę zespołu do Wielkiej Brytanii w celu zbliżenia z Red Bull Racing i optymalizacji kosztów albo też sprzedaży Alpha Tauri.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Anita Włodarczyk i piłka nożna? No, no - zdziwicie się!

W padoku F1 pojawili się pierwsi chętni na zakup Alpha Tauri, a transakcja miałaby być warta co najmniej 700 mln dolarów. Może się jednak okazać, że nic z tego. W środę włoska ekipa wydała oświadczenie, w którym zapewniła, że nie trafi pod młotek.

- Miałem bardzo udaną rozmowę z Oliverem Mintzlaffem (nowy dyrektor generalny Red Bulla ds. projektów korporacyjnych i inwestycji - dop. aut., który potwierdził mi, że udziałowcy nie sprzedadzą Alpha Tauri, a Red Bull będzie kontynuował wsparcie zespołu w przyszłości - ogłosił Franz Tost.

- Wszystkie te plotki nie mają podstaw, a Alpha Tauri pozostaje skupione na starcie nowego sezonu F1. Wszystko po to, aby osiągać lepsze wyniki niż przed rokiem - dodał szef ekipy z Faenzy.

Warto dodać, że od sezonu 2023 partnerem głównym Alpha Tauri jest Orlen. Polska firma podpisała z włoską stajnią wieloletnią umowę o współpracy, aby pozostać w Formule 1 i nadal promować się poprzez wyścigi królowej motorsportu.

Czytaj także:
- Netflix znów to zrobił. Gwiazda krytykuje popularny serial
- "Próżnia moralna". F1 pod lawiną krytyki

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.