Sprzedaż Alpha Tauri przesądzona? Jest komentarz z obozu Red Bulla

Materiały prasowe / Alpha Tauri / Na zdjęciu: Nyck de Vries
Materiały prasowe / Alpha Tauri / Na zdjęciu: Nyck de Vries

Nowe kierownictwo Red Bulla nie jest zadowolone z wyników finansowych i sportowych Alpha Tauri. Siostrzana ekipa "czerwonych byków" wkrótce może trafić pod młotek. - Wyniki tej ekipy nie są zadowalające - przyznaje Helmut Marko, doradca Red Bulla.

W sobotę w padoku Formuły 1 gruchnęła plotka, że Red Bull bierze pod uwagę sprzedaż Alpha Tauri. Po tym jak zmarł Dietrich Mateschitz, nowe kierownictwo producenta napojów energetycznych dokonało inspekcji swoich inwestycji i wyniki finansowe zespołu z Faenzy nie są zadowalające. Do włoskiej ekipy trzeba ciągle dokładać pieniędzy, a w ostatnich latach przestała ona też szkolić młodych kierowców dla Red Bull Racing.

Zdaniem "Auto Motor und Sport", który jako pierwszy napisał o możliwej sprzedaży Alpha Tauri, ekipę może uratować przeniesienie fabryki z Włoch do Wielkiej Brytanii. Taki ruch pozwoliłby obniżyć koszty i poprawić wyniki, bo relacje głównym zespołem Red Bulla.

O komentarz do sprawy został poproszony Helmut Marko, który w Red Bullu pełni funkcję doradcy ds. motorsportu i zarządza programem juniorskim. To 79-latek decyduje o tym, którzy kierowcy dostaną szansę startu w F1 poprzez Alpha Tauri. - Nie komentujemy plotek. Dość oczywiste jest jednak to, że Alpha Tauri nie może być zadowolona ze swoich wyników - powiedział Austriak w Sky Germany.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: dla takich akcji przychodzi się na stadion

W ubiegłym sezonie Alpha Tauri zajęła przedostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów F1, podczas gdy Red Bull wygrał mistrzostwa ze zdecydowaną przewagą. - Decyzja o sprzedaży należy wyłącznie do akcjonariuszy. Nie będziemy jednak komentować pojawiających się plotek - dodał Marko.

Jedno ze źródeł twierdzi, że Red Bull miał wstępnie wybrać lokalizację fabryki w Wielkiej Brytanii, gdyby przeniesienie Alpha Tauri na Wyspy było możliwe. Gdy przed laty "czerwone byki" przejmowały upadające Minardi, zobowiązały się jednak do tego, że zespół nadal działać będzie we włoskiej Faenzie. Dlatego zmiana lokalizacji nie jest pewna.

- Na pewno trzeba pomyśleć, jak zwiększyć wydajność zespołu. Jeśli masz zespół, który zdobywa mistrzostwo świata, a drugi kończy na dziewiątym miejscu, to coś nie działa prawidłowo. Ogólny wynik Alpha Tauri nie jest zadowalający - skomentował Marko.

Dietrich Mateschitz nabył zespół z Faenzy w roku 2005, a w kolejnym przemianowano go na Toro Rosso. Od roku 2020 ściga się on w stawce pod szyldem Alpha Tauri. Pierwotnym zamiarem małej ekipy było szkolenie młodych kierowców z myślą o Red Bull Racing. To tam pierwsze kroki stawiali Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Max Verstappen.

W ostatnim okresie zakwestionowano jednak sens istnienia Alpha Tauri, bo Red Bull wolał zakontraktować do swojej ekipy Sergio Pereza, niż sięgać po któregoś z juniorów "czerwonych byków". - Posiadanie drugiej ekipy to część naszej filozofii. Vettel i Verstappen dotarli do nas dzięki temu. Jeśli jednak ten zespół nie osiąga właściwych wyników, to nam nie pomaga - podsumował Marko.

Czytaj także:
- Red Bull wystawi zespół F1 na sprzedaż? Są pierwsi chętni
- Ferrari o krok za Red Bullem? Te słowa mogą niepokoić fanów F1

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.