Pierwsze takie porozumienie w F1. Kraje nie chcą się licytować

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: kibice F1 podczas GP Holandii
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: kibice F1 podczas GP Holandii

Promotorzy europejskich wyścigów wiedzą, że nie mają co konkurować ze stawkami oferowanymi przez kraje Bliskiego Wschodu, stąd coraz mniejsza liczba rund F1 na Starym Kontynencie. W nowych realiach odnaleźli się szefowie GP Belgii i GP Holandii.

W tym artykule dowiesz się o:

Szefowie Formuły 1 w zaciszu gabinetów opracowują kalendarz na sezon 2024. Pierwsze sygnały mówią o tym, że w przyszłym roku znów nie będziemy mieć wyścigu w Afryce. Wynika to z faktu, że RPA stało się cichym sojusznikiem Rosji w wojnie w Ukrainie. Dlatego rozmowy z promotorami rundy na torze Kyalami zostały wstrzymane.

Na nieobecności GP RPA w terminarzu F1 zyskać miało GP Belgii, które ma otrzymać przedłużenie kontraktu o kolejny sezon. Belgijska gazeta "Le Soir" przedstawiła w tej sprawie nowe informacje. Runda na Spa-Francorchamps faktycznie ma pozostać w kalendarzu, ale jej organizatorzy mieli dogadać się z promotorami GP Holandii. Efekt może być dość zaskakujący.

Belgowie i Holendrzy mieli uznać, że licytacja pomiędzy krajami o obecność w F1 nie jest dobrym pomysłem. Dlatego organizatorzy obu wyścigów zgodzili się na rotacyjną obecność w mistrzostwach. Dlatego GP Belgii odbędzie się w roku 2024, w kolejnym dojdzie do GP Holandii i tak na przemian.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Kobiety też strzelają piękne bramki. Ale przymierzyła!

"Ma to stworzyć coś w rodzaju GP Beneluksu. To projekt, który będzie można naśladować w Europie, która nie może konkurować z ogromnymi stawkami finansowymi oferowanymi przez resztę świata" - napisał "Le Soir".

Nieco inne wieści przekazała belgijska agencja informacyjna RTBF. Z jej ustaleń wynika, że organizatorzy GP Belgii ciągle rozmawiają ze Stefano Domenicalim i na obecnym etapie negocjacji "nic nie wskazuje na to, że Belgia będzie znajdować się rotacyjnie w kalendarzu F1".

- Gdyby Belgia i Holandia były zmuszone do zamiany w przyszłości, mogłyby to rozważyć. W tej chwili tak nie jest. Z pragmatycznego punktu widzenia, lepiej być w kalendarzu co dwa lata niż w ogóle. Jednak osobiście uważam, że rotacyjna obecność w F1 to zły pomysł - przekazał dziennikarz belgijskiej agencji Gaetan Vigneron.

Obecna umowa na organizację GP Belgii wygasa po sezonie 2023, natomiast Holendrzy posiadają kontrakt na wyścig F1 w Zandvoort do końca 2025 roku.

Czytaj także:
- Kolejny wyścig F1 odwołany? Kanada walczy z pożarami i smogiem
- Frunący samochód miażdżył ludzi. Wyścig trwał dalej

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.