Ekipa Orlenu w F1 przejdzie rewolucję. To ma ją uratować

Materiały prasowe / Alpha Tauri / Na zdjęciu: Yuki Tsunoda
Materiały prasowe / Alpha Tauri / Na zdjęciu: Yuki Tsunoda

Orlen od tego roku jest partnerem głównym Alpha Tauri w F1. Płocka firma liczy na wieloletnią współpracę z małym zespołem należącym do Red Bulla. Tymczasem właściciel stajni z Faenzy podjął decyzję o rewolucji w Alpha Tauri.

Gdy Orlen przed sezonem 2023 szukał zespołu Formuły 1, z którym mógłby nawiązać współpracę, wybór padł na Alpha Tauri. Mały zespół z Faenzy za stosunkowo niewielką kwotę, jak na realia F1, zapewnił polskiej firmie znaczącą ekspozycję logotypów. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku wcześniejszego porozumienia z Alfą Romeo, Orlen nastawia się na wieloletnie partnerstwo.

Tymczasem zespół należący do Red Bulla czeka rewolucja. Potwierdził to w środę Helmut Marko. - Będą nowi sponsorzy i nowa nazwa. Kierunek jest prosty. Podążać za Red Bull Racing tak mocno, jak tylko pozwalają na to przepisy. Projektowanie niemal całego bolidu przez Alpha Tauri na własną rękę to zła droga - powiedział Austriak portalowi racingnews365.com.

Słowa 80-latka nie są zaskoczeniem. Przyszłość Alpha Tauri stanęła pod znakiem zapytania po śmierci Dietricha Mateschitza jesienią ubiegłego roku. Twórca potęgi Red Bulla, jako ogromny pasjonat motorsportu, nie zwracał uwagi na koszty i fakt, że drugi zespół "czerwonych byków" generuje straty finansowe. Nowe kierownictwo, pod przewodnictwem Olivera Mintzlaffa, patrzy już na sprawę nieco inaczej.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: "Bezczelny". Jest głośno o golu w Norwegii

Chociaż austriacki gigant odrzucił pomysł sprzedaży Alpha Tauri, to zespół musi zacieśnić swoje więzi z Red Bull Racing, aby zmniejszyć koszty i równocześnie poprawić swoje wyniki w Formule 1. To logiczny krok, biorąc pod uwagę, że główna ekipa wygrała wszystkie tegoroczne wyścigi i pewnie zmierza po kolejny tytuł mistrzowski w F1, a jej siostrzany team ma problemy ze zdobywaniem punktów.

Zespół z włoskiej Faenzy startuje w F1 jako Alpha Tauri od roku 2020, wcześniej nazywał się Toro Rosso, co po włosku oznacza po prostu "czerwony byk". Jeszcze za życia Mateschitza podjęto decyzję o rebrandingu i promowaniu marki odzieżowej należącej do Red Bulla. Z perspektywy czasu była to decyzja chybiona.

Odzież Alpha Tauri dostępna jest tylko na wybranych rynkach, a promocja marki poprzez F1 nie zwiększyła znacząco sprzedaży ubrań z jej kolekcji.

Co decyzja Red Bulla oznacza dla Orlenu? Niewykluczone, że przed polską firmą szansa na ponowne zagoszczenie w nazwie zespołu F1, tak jak to miało miejsce w latach 2020-2022 w okresie współpracy z Alfą Romeo. "Czerwone byki" chcą bowiem sprzedać prawa do nazwy ekipy, by w ten sposób zarobić nawet kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie.

Przesądzone jest też to, że od roku 2024 część personelu będzie pracować w Wielkiej Brytanii, a nie we włoskiej Faenzie. Wszystko po to, aby znajdować się bliżej Red Bulla.

Do rewolucji dojdzie też na najwyższych stanowiskach w obecnym Alpha Tauri. Franz Tost, który zarządza zespołem od momentu przejęcia go przez Red Bulla, przejdzie na emeryturę. Szefem ekipy w roku 2024 ma zostać Laurent Mekies, o ile Ferrari zwolni go z kontraktu. Mekies będzie miał też wsparcie nowego dyrektora generalnego. To stanowisko obejmie Peter Bayer.

Czytaj także:
- Tragedia w rodzinie Jimmiego Johnsona. Trzy osoby nie żyją
- Tego jeszcze nie było. F1 będzie produkować własną energię

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.