Problemy Chińczyka w F1. Impas w rozmowach

Materiały prasowe / Alfa Romeo  / Na zdjęciu: Guanyu Zhou
Materiały prasowe / Alfa Romeo / Na zdjęciu: Guanyu Zhou

Niedawno Guanyu Zhou mówił, iż jego celem jest zawarcie wieloletniego porozumienia z Alfą Romeo. Szefowie ekipy z Hinwil też nie chcą dokonywać roszad w składzie. Okazuje się jednak, że rozmowy z Chińczykiem nie należą do najłatwiejszych.

W przypadku Alfy Romeo, która w sezonie 2024 powróci do startów pod nazwą Sauber, pewne jest pozostanie Valtteriego Bottasa. Fin ma ważny kontrakt, który zawiera nawet opcję współpracy w roku 2025 po spełnieniu określonych celów. Niewiadomą jest natomiast obsada drugiego fotela, bo porozumienie Guanyu Zhou wygasa z końcem obecnej kampanii.

Niedawno Chińczyk udzielił wywiadu, w którym przekonywał, że jest spokojny o pozostanie w zespole z Hinwil. 24-latek chciałby nawet podpisać kontrakt na kilka sezonów, co ma oczywiście związek z przybyciem Audi do Formuły 1. Niemcy na bazie szwajcarskiej ekipy chcą stworzyć nowego hegemona F1, więc naturalnym jest, że Zhou nie planuje zmieniać pracodawcy.

Zdaniem włoskiego "Motorsportu", plany Audi wyglądają nieco inaczej. Chociaż firma pojawi się oficjalnie w F1 w roku 2026, to już teraz posiada spory procent akcji Saubera (Alfy Romeo) i ma wpływ na skład zespołu. Niemiecki gigant wolałby postawić na młodszych i bardziej obiecujących kierowców niż Zhou.

ZOBACZ WIDEO: tak trenuje 43-letni wojownik MMA. "No coś tam potrafisz"

Włoscy dziennikarze w tym kontekście wymieniają dwa nazwiska - Theo Pourchaire'a i Felipe Drugovicha. Francuz jest obecnie głównym kandydatem do tytułu mistrzowskiego w Formule 2 i należy do akademii talentów Saubera, zaś Brazylijczyk wygrał F2 w minionym sezonie, po czym podpisał kontrakt na rolę rezerwowego w Aston Martinie.

Chęć postawienia na Pourchaire'a albo Drugovicha może doprowadzić do odejścia Zhou ze szwajcarskiej ekipy. Chińczyk nie zamierza też podpisywać rocznego kontraktu, bo wtedy najpewniej po sezonie 2024 wypadłby całkowicie z F1. Azjatycki kierowca może w najbliższym czasie szukać zatrudnienia w innym zespole F1. W tym kontekście wymienia się Williamsa oraz Alpha Tauri.

Za transferem Chińczyka do Alfy Romeo stał Frederic Vasseur. Francuz był sporym orędownikiem talentu 24-latka, ale obecnie nie ma go już w Hinwil, gdyż przeniósł się do Ferrari. To nie pomaga Zhou, podobnie jak i brak znaczącego wsparcia ze strony chińskich sponsorów. Szacowano, że firmy z Państwa Środka mogą wpłacać do budżetu Alfy Romeo rocznie ponad 30 mln dolarów. Tymczasem zadeklarowane wsparcie okazało się znacznie niższe.

Czytaj także:
- Ekościema w F1. Ekspert nie zostawia suchej nitki
- W Moskwie nazwali go zdrajcą. Ferrari da szansę Rosjaninowi w F1

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.