Saudyjczycy mocniej wchodzą do F1. Mają ambitne plany

Materiały prasowe / Aston Martin / Na zdjęciu: Fernando Alonso
Materiały prasowe / Aston Martin / Na zdjęciu: Fernando Alonso

Saudyjski gigant Aramco, do którego należy m.in. 30 proc. rafinerii w Gdańsku, mocniej wchodzi w świat F1. Firma paliwowa została jedynym partnerem tytularnym Aston Martina, a współpraca w kolejnych latach ma się zacieśniać.

W tym artykule dowiesz się o:

Aramco to obecnie jeden z głównych partnerów Formuły 1. Dziesięcioletni kontrakt z królową motorsportu opiewa na kwotę 500 mln dolarów. Dodatkowo saudyjski gigant od kilku lat współpracuje z Aston Martinem. W ostatnich sezonach firma paliwowa wraz z marką Cognizant dzieliła miano sponsora tytularnego stajni z Silverstone.

Jako że od roku 2024 Cognizant nie będzie już sponsorem tytularnym zespołu, saudyjskie Aramco postanowiło zwiększyć swoje zaangażowanie finansowe. Zespół będzie startował w F1 pod oficjalną nazwą Aston Martin Aramco F1 Team. Na tym jednak nie koniec sojuszu Brytyjczyków z Saudyjczykami.

Aramco od sezonu 2026 zamierza dostarczać zespołowi najlepsze w F1 paliwa i smary. Saudyjczycy są też gotowi na współpracę z Hondą, która już wkrótce będzie dostarczać silniki dla zespołu z Silverstone.

ZOBACZ WIDEO: Rekordowy budżet Apatora. Ile brakuje torunianom do walki o mistrzostwo?

- Jesteśmy zachwyceni możliwością zostania wyłącznym partnerem tytularnym Aston Martina. Odkąd nawiązaliśmy współpracę w 2022 roku, byliśmy świadkami, jak zespół robi znaczące postępy i cieszymy się, że mogliśmy świętować kilka wyjątkowych chwil w ostatnim sezonie, chociażby osiem miejsc na podium - powiedział Nabeel A. Al-Jama, wiceprezes wykonawczy Aramco ds. zasobów ludzkich i usług korporacyjnych.

- Przyszłość Aston Martina jest jasna, a ten komunikat potwierdza nasze długoterminowe zaangażowanie w firmę. Wiedza i technologia mogą przyczynić się do poprawy osiągów bolidów, szczególnie dzięki rozwojowi zaawansowanych paliw i smarów - dodał Al-Jama.

Nie jest tajemnicą, że współpraca Aston Martina z Saudyjczykami nie byłaby możliwa, gdyby nie osoba Lawrence'a Strolla. Kanadyjski miliarder inwestuje w zespół z Silverstone od połowy 2018 roku i uratował go przed bankructwem. Wszystko z myślą o tym, aby jego syn Lance miał w przyszłości szansę zostać mistrzem świata F1.

- Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować i wzmacniać naszą udaną współpracę z Aramco. Łączy nas już ważna strategiczna relacja, a ich wsparcie jako naszego partnera tytularnego na następne pięć lat jest wyraźnym dowodem naszych wspólnych ambicji. Od 2022 roku odgrywają kluczową rolę w podróży Aston Martina przez F1, a ich wkład w kolejnych latach będzie jeszcze bardziej znaczący - zapewnił Stroll.

Czytaj także:
- Uszczerbek na reputacji Mercedesa. Niemcy będą domagać się odszkodowania?
- Hamilton wściekły w związku z aferą w F1. Mówi o "niedopuszczalnym" zachowaniu

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.