Cyniczna gra szefa Mercedesa. Próbuje rozbić Red Bulla od środka

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Toto Wolff

Toto Wolff zasugerował, że Mercedes może pozyskać Helmuta Marko, jeśli 80-latek zostanie zwolniony z Red Bulla. Miałoby to zwiększyć szanse na transfer Maxa Verstappena. Wszystko wskazuje jednak na to, że Marko nie zmieni miejsca pracy.

W ten weekend przyszłość Helmuta Marko w Red Bullu stanęła pod znakiem zapytania w związku z informacjami o wewnętrznym śledztwie przeciwko Austriakowi. 80-latek ma być podejrzany o wynoszenie do mediów informacji z wcześniejszego dochodzenia ws. Christiana Hornera. Dopiero sobotnie spotkanie na szczycie sprawiło, że Marko ma pozostać doradcą Red Bulla ds. motorsportu.

Zwolnienie Austriaka z Red Bulla mogłoby wstrząsnąć Formułą 1. Max Verstappen uzależnił swój dalszy pobyt w ekipie z Milton Keynes od obecności w niej Helmuta Marko. To właśnie on ściągnął Holendra do Red Bulla i miał ogromny wpływ na rozwój jego kariery. Sytuacji przygląda się też Mercedes, który ma chrapkę na transfer aktualnego mistrza świata.

Niemiecki zespół zasugerował, że Helmut Marko mógłby objąć stanowisko konsultanta, tak jak przed laty Niki Lauda. Zmarły w 2019 roku Austriak miał ogromny wpływ na rozwój Mercedesa w F1. - Brakuje nam naszej maskotki, więc po prostu weźmiemy Helmuta. Jest w odpowiednim wieku. Może nie ma czerwonej czapki jak Niki, ale chętnie mógłby do nas przyjść - powiedział Toto Wolff w telewizji ORF.

ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?

- Helmut jest naszym ulubionym rywalem. Jednak jest też pasjonatem wyścigów. Jeśli Red Bull go straci, będzie to dla nich ogromny cios - dodał szef Mercedesa.

Wolff potwierdził też zainteresowanie Verstappenem. - Mamy wolne miejsce w bolidzie na lata 2025-2026. Jednak Max będzie tam, gdzie jest najszybszy bolid, a takowy ma Red Bull. Rozmawiam z jego ojcem od 10 lat, odkąd Max jest w F1. Nie oznacza to jednak, że któraś ze stron szykuje się do jakiejś zmiany - skomentował sytuację Austriak.

W późniejszej rozmowie z Viaplay szef Mercedesa stwierdził, że słowa o pozyskaniu Marko były tylko żartem. Wydaje się jednak, że Austriak świadomie wysyła sygnały Verstappenowi, aby spróbować przekonać go do hitowego transferu.

Czytaj także:
- Zawrotna suma. Tyle dostała pracownica Red Bulla za milczenie
- "Jest architektem sukcesu". Red Bull może wygrywać bez Verstappena i Neweya?

Komentarze (1)
avatar
Mackenzie Smith-Russell
11.03.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Informacja juz nieaktualna bo Dr. Marko nie odchodzi z Red Bull. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.