"Nie do zaakceptowania". Zapachniało skandalem w F1

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Lando Norris
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Lando Norris

Charakter toru ulicznego w Monte Carlo sprawia, że kierowcy F1 podczas GP Monako wręcz ocierają się o bandy. W tym roku w wielu miejscach na barierach zamontowano jednak reklamy, co nie jest zbyt bezpiecznym rozwiązaniem.

W tym artykule dowiesz się o:

- Uderzyłem w ścianę - to najprawdopodobniej najczęściej powtarzane słowa przez kierowców Formuły 1 przed wyścigiem o GP Monako. Większość z nich szuka limitów w treningach i kwalifikacjach, ocierając się o bariery toru ulicznego w Monte Carlo. Problem w tym, że w tym roku zwiększono liczbę banerów reklamowych na bandach, co nie jest zbyt bezpieczne.

W kwalifikacjach do GP Monako fragmenty banerów znalazły się m.in. pod kołami Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza z Ferrari. Później na luźny fragment reklamy najechał Lando Norris. Kierowca McLarena musiał przez to zjechać do alei serwisowej i stracił sporo czasu, co mogło się dla niego skończyć odpadnięciem w Q1.

- Musiałem zjechać do boksu, a to nie powinno mieć miejsca w F1. To bardzo słabe. Zwróciliśmy na to uwagę podczas odprawy kierowców. Funkcyjni powiedzieli nam, że to naprawią. Jednak najwidoczniej przed kwalifikacjami nic nie zostało zrobione - powiedział Norris w Sky Sports.

ZOBACZ WIDEO: Zatrudnił Kudriaszowa w jego trudnym okresie. Tak wspomina zmarłego żużlowca

- Trzeba znaleźć lepsze rozwiązania niż takie banery. Dotykamy ścian na tym torze, więc nie możemy akceptować sytuacji, w której reklama może zrujnować cały nasz weekend - dodał reprezentant McLarena.

Swojego kierowcę poparł Andrea Stella. Szef McLarena zaapelował do organizatorów GP Monako, aby przed niedzielnym wyścigiem usunęli materiały reklamowe z barier. - To, co wydarzyło się w F1, jest nie do zaakceptowania. To nie powinno mieć miejsca. Nie odpowiada to standardom F1 - powiedział Stella, cytowany przez motorsport.com.

- Baner wpadł pod bolid i samochód stracił przez to docisk. To przekładało się na ok. 3 s na okrążeniu. Sytuacja, że jesteśmy narażeni na tego typu incydenty, nie powinna była się wydarzyć. To nie jest tak, że nagle w kwalifikacjach ocieraliśmy się o banery. To pojawiało się już w treningach - dodał szef McLarena.

FIA w oficjalnym komunikacie poinformowała już, że przed niedzielnym wyścigiem banery reklamowe zostaną usunięte z barier w newralgicznych miejscach.

Czytaj także:
- Brutalna decyzja sędziów w F1. Nie mieli wyjścia
- 600 mln dolarów za wstęp do F1? To ma być bariera nie do przejścia

Komentarze (1)
avatar
Tedy Starowinka
27.05.2024
Zgłoś do moderacji
3
2
Odpowiedz
F1 to nie rywalizacja sportowa to rywalizacja firm motoryzacyjnych prawdziwy sport i emocje są w moto GP tam tylko od umiejetnisci kierowcy zależy wynik i tam widzimy walkę adrenalina leję się Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.