Dyrektorzy techniczni ekip doszli do wniosku, że analizując przebieg tegorocznych testów, ilość zebranych podczas nich danych pozwoliła na optymalne przygotowanie się do pierwszego wyścigu, którym tradycyjnie już jest Grand Prix Australii. Bazując na tym zadecydowano o wyznaczeniu jedynie trzech tur przedsezonowych jazd, z których każda będzie liczyć po cztery dni.
Pierwsza rozpocznie się piątego lutego 2013 roku na torze w Jerez. Kolejne dwie odbędą się natomiast na barcelońskim Circuit de Catalunya w dniach 19-22 lutego oraz 28 lutego - 3 marca. Terminy te są dostosowane do planu zakładającego inaugurację przyszłorocznych mistrzostw 17 marca. Jeśli ostatecznie FOM przedstawiłoby odmienną wersję kalendarza, plany zespołów musiałyby ulec zmianie.
W tym roku, zespoły miały także możliwość do przetestowania swych konstrukcji przed startem europejskiej części sezonu, jednak w ramach debaty nad cięciem kosztów, zespoły doszły do wniosku, że biorąc pod uwagę niewielkie korzyści, jakie przyniosły zajęcia na włoskim torze Mugello, wydatki na nie przeznaczone okazały się całkowicie nieadekwatne. Owocem tego jest decyzja o porzuceniu idei i ograniczeniu kalendarza testów do samej zimy 2013 roku.