Zespoły Formuły 1 sprawdzą pełną gamę opon Pirelli na torze w Hiszpanii

W tym tygodniu zespoły udają się do Barcelony na drugą czterodniową sesję testową w tym roku. Odbędą się one na Circuit de Catalunya.

W tym artykule dowiesz się o:

Obiekt ten jest testowo  popularny ze względu na łagodne warunki atmosferyczne panujące tu przez cały rok oraz techniczny układ pętli, który pozwala sprawdzić każdy aspekt pracy samochodu i ogumienia. Teoretycznie samochód, który jest szybki w Barcelonie, może być szybki na większości torów. Nad tym wszystkie zespoły będą ciężko pracować podczas najbliższych czterech dni.

Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!

Wszystkie zespoły będą miały w Barcelonie swoje nowe samochody i do dyspozycji dostaną pełną gamę opon Pirelli na sezon 2013. Barcelona jest torem, z którego ekipy mają już bardzo dużo danych, co jest użyteczne przy pracy porównawczej. Będzie zatem możliwe sprawdzenie, jak ich nowe samochody współpracują z najnowszą generacją opon, które są generalnie bardziej miękkie i szybsze, o celowo zwiększonej degradacji. Podczas pierwszej sesji testowej w Jerez czynnikiem ograniczającym była szorstkość nawierzchni i mamy nadzieję, że tym razem warunki będą bardziej reprezentatywne. Zawsze istnieje ryzyko w postaci niskiej temperatury otoczenia: w zeszłym roku mieliśmy nawet do czynienia z oblodzoną nawierzchnią o poranku... - powiedział Paul Hembery.

TESTY W PUNKTACH:

[list]

  • Każdy samochód będzie miał do dyspozycji maksymalnie 35 kompletów nowych opon Pirelli P Zero supermiękkich, miękkich, pośrednich i twardych, a także, w razie potrzeby, deszczowe i przejściowe ogumienie Cinturato. Łącznie każdy zespół może podczas testów w całym sezonie wykorzystać po 100 kompletów opon na samochód. Pirelli wybrało 20 zestawów na test w Barcelonie, a zespoły mogą dowolnie wybrać kolejne 15 zestawów. Wszystkie komplety, które nie zostały wykorzystane podczas testów w Jerez, mogą zostać przeniesione na ten test.

  • Tor w Barcelonie słynie z tego, że jest bardzo wymagający dla ogumienia. Szczególnie lewa przednia opona wykonuje bardzo dużo pracy. Wynika to z dużej liczby prawych łuków na pętli o długości 4,655 kilometra. Najwięcej energii pojawia się w trzecim zakręcie, gdzie lewa przednia opona poddawana jest przeciążeniu 3,9G. Także tylne ogumienie musi wytrzymać duże obciążenia, aby zapewnić odpowiednią trakcję na wyjściach z wolnych zakrętów.

  • Trzeci sektor toru, składający się ze zróżnicowanych zakrętów, jest najbardziej wymagającym fragmentem pętli. W Barcelonie trzeba dobrać ustawienia oparte na kompromisach, w oparciu o zróżnicowaną charakterystykę zakrętów, przejeżdżanych przy różnych prędkościach. Zespoły będą zmieniać o wiele więcej parametrów niż podczas weekendu wyścigowego, aby sprawdzić wpływ różnych ustawień na pracę samochodów i ogumienia.

  • [/list]

    Komentarze (0)