Obiekt ten jest testowo popularny ze względu na łagodne warunki atmosferyczne panujące tu przez cały rok oraz techniczny układ pętli, który pozwala sprawdzić każdy aspekt pracy samochodu i ogumienia. Teoretycznie samochód, który jest szybki w Barcelonie, może być szybki na większości torów. Nad tym wszystkie zespoły będą ciężko pracować podczas najbliższych czterech dni.
Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!
- Wszystkie zespoły będą miały w Barcelonie swoje nowe samochody i do dyspozycji dostaną pełną gamę opon Pirelli na sezon 2013. Barcelona jest torem, z którego ekipy mają już bardzo dużo danych, co jest użyteczne przy pracy porównawczej. Będzie zatem możliwe sprawdzenie, jak ich nowe samochody współpracują z najnowszą generacją opon, które są generalnie bardziej miękkie i szybsze, o celowo zwiększonej degradacji. Podczas pierwszej sesji testowej w Jerez czynnikiem ograniczającym była szorstkość nawierzchni i mamy nadzieję, że tym razem warunki będą bardziej reprezentatywne. Zawsze istnieje ryzyko w postaci niskiej temperatury otoczenia: w zeszłym roku mieliśmy nawet do czynienia z oblodzoną nawierzchnią o poranku... - powiedział Paul Hembery.
TESTY W PUNKTACH:
[list]
Każdy samochód będzie miał do dyspozycji maksymalnie 35 kompletów nowych opon Pirelli P Zero supermiękkich, miękkich, pośrednich i twardych, a także, w razie potrzeby, deszczowe i przejściowe ogumienie Cinturato. Łącznie każdy zespół może podczas testów w całym sezonie wykorzystać po 100 kompletów opon na samochód. Pirelli wybrało 20 zestawów na test w Barcelonie, a zespoły mogą dowolnie wybrać kolejne 15 zestawów. Wszystkie komplety, które nie zostały wykorzystane podczas testów w Jerez, mogą zostać przeniesione na ten test. Tor w Barcelonie słynie z tego, że jest bardzo wymagający dla ogumienia. Szczególnie lewa przednia opona wykonuje bardzo dużo pracy. Wynika to z dużej liczby prawych łuków na pętli o długości 4,655 kilometra. Najwięcej energii pojawia się w trzecim zakręcie, gdzie lewa przednia opona poddawana jest przeciążeniu 3,9G. Także tylne ogumienie musi wytrzymać duże obciążenia, aby zapewnić odpowiednią trakcję na wyjściach z wolnych zakrętów. Trzeci sektor toru, składający się ze zróżnicowanych zakrętów, jest najbardziej wymagającym fragmentem pętli. W Barcelonie trzeba dobrać ustawienia oparte na kompromisach, w oparciu o zróżnicowaną charakterystykę zakrętów, przejeżdżanych przy różnych prędkościach. Zespoły będą zmieniać o wiele więcej parametrów niż podczas weekendu wyścigowego, aby sprawdzić wpływ różnych ustawień na pracę samochodów i ogumienia.[/list]