Takiej kombinacji użyto po raz ostatni w kwietniowej Grand Prix Chin. Jednak do Niemiec Pirelli przywiezie pośrednie i miękkie ogumienie wyposażone w kevlarowy oplot tylnych opon. Takie rozwiązanie sprawdzano już podczas piątkowych treningów w Kanadzie. Ten ruch jest następstwem serii usterek opon podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, które zgodnie z ustaleniami Pirelli były spowodowane kombinacją takich czynników, jak zakładanie tylnych opon na odwrót, niskich poziomów ciśnienia w ogumieniu, ekstremalnych ustawień kątów pochylenia kół oraz wysokich tarek. Ogumienie Pirelli w specyfikacji na sezon 2013 jest całkowicie bezpieczne, jeśli jest użytkowane we właściwy sposób, ale firma woli przywieźć na Nurburgring tylne opony z kevlarowym oplotem, bo są one łatwiejsze w zarządzaniu.
Paul Hembery: Zaskakujące, ale Nurburgring jest torem, na którym mamy najmniejsze doświadczenie, bo jak dotąd ścigaliśmy się tu tylko raz z Formułą 1. Jesteśmy jednak pewni, że dobraliśmy odpowiedni kompromis pomiędzy osiągami i wytrzymałością, przywożąc pośrednią i miękką mieszankę. Takiego samego doboru dokonaliśmy na ten tor w sezonie 2011, ale od tamtej pory ogumienie stało się miększe i szybsze, więc spodziewamy się szybszego wyścigu ze średnią liczbą trzech pit stopów u większości kierowców. Nurburgring jako całość nie jest szczególnie wymagający pod kątem opon, ale i tak przy zarządzaniu ogumieniem trzeba zwrócić uwagę na kilka rzeczy, takich jak tarki w szykanach. Spodziewamy się, że różnica w tempie między obiema nominowanymi mieszankami będzie na poziomie 0,8-1,0 sekundy, co powinno umożliwić elastyczne podejście do strategii. Tylko na ten wyścig przywozimy tylne opony z kewlarowym oplotem, w następstwie incydentów z Grand Prix Wielkiej Brytanii. Wersja na sezon 2013, ze stalowym oplotem, jest całkowicie bezpieczna przy właściwym użytkowaniu, ale odmiana z kewlarowym pasem jest łatwiejsza w zarządzaniu - skoro nie istnieją regulacje umożliwiające nam narzucenie warunków użytkowania, takich jak ciśnienia czy kąty nachylenia kół. Niewłaściwe parametry przyczyniły się do usterek opon na Silverstone, zatem postanowiliśmy zastosować mniej wymagające ogumienie. Od Grand Prix Węgier wprowadzimy całkowicie nową gamę opon, łączących charakterystykę naszego ogumienia z sezonu 2012 z lepszymi osiągami tegorocznych opon.
Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!
CHARAKTERYSTYKA OPON POD KĄTEM TORU:[list]
[/list]
UWAGI TECHNICZNE:[list]
[/list]