Po sobotnich opadach i w świetle 50 procent szans na deszcz w niedzielę, strategia będzie musiała być elastyczna. Jeśli warunki będą suche, teoretycznie najszybsza taktyka na liczący 56 okrążeń wyścig (przy najlepszym kompromisie pomiędzy osiągami i pozycją na torze) wygląda następująco:
Start na miękkiej mieszance, zmiana na miękką na 14. okrążeniu i zmiana na pośrednią na 28. okrążeniu.
Alternatywną strategią dwóch pit stopów jest start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 12. okrążeniu i kolejna zmiana na pośrednią na 34. okrążeniu.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
- Możliwości naszych przejściowych opon, które odprowadzają około 25 litrów wody na sekundę przy maksymalnej prędkości, wyraźnie zademonstrował Valtteri Bottas z Williamsa, który na prostej, w bardzo mokrych warunkach, osiągnął prędkość 316 km/h. Czas okrążenia, przy którym można zmienić opony przejściowe na deszczowe lub odwrotnie, wynosi około 1 minuty i 56 sekund. To podkreśla wyniki naszej zimowej pracy nad deszczowym ogumieniem, które jest teraz bardziej zbliżone do przejściowego. Warunki nie były łatwe, a tor jest zawsze bardzo wymagający dla opon, ale poziom zużycia był niski: praktycznie zerowy w przypadku tylnych opon i nieznaczny w przypadku przednich, w zależności od zespołu - powiedział Paul Hembery.