Obiekt w Montrealu jest na wpół stałym torem wyścigowym: łączy w sobie zbudowane z myślą o zawodach sekcje ze zwykłymi parkowymi alejkami. Jednak bardzo różni się od Monako: średnie prędkości są o wiele wyższe, warunki atmosferyczne potrafią się często zmieniać, a mało przyczepna nawierzchnia zaskakuje nawet najbardziej doświadczonych kierowców - wielu zawodników zaliczyło już w przeszłości bliskie spotkanie ze słynną "ścianą mistrzów".
Do ważnych czynników, które w Montrealu mają wpływ na opony, można też zaliczyć hamowanie: ciepło z tarcz i klocków rozgrzewa ogumienie, chociaż w tym sezonie zachowanie hamulców jest inne, za sprawą nowego układu elektronicznego wspomagania jego działania. W Montrealu nie brakuje także wysokich tarek, na których opony biorą na siebie część pracy zawieszenia i absorbują uderzenia.
[ad=rectangle]
- Spodziewamy się, że opony będą w Kanadzie dużo bardziej obciążone niż w Monako. Za sprawą wyższych prędkości ogumienie jest poddawane tutaj działaniu dużo większej energii oraz większym siłom. Powinno to zapewnić najwyższą możliwą przyczepność mechaniczną, co w Montrealu jest bardzo potrzebne. Stan nawierzchni ulega szybkim zmianom i często widzimy, jak kierowcy się ślizgają w tym roku wpływ na to będzie miał także zmniejszony docisk, co też mocno obciąża opony. Mimo tego spodziewamy się, że zużycie i degradacja pozostaną w ten weekend pod kontrolą - nawet przy zastosowaniu dwóch najmiększych mieszanek w naszej gamie - powiedział Paul Hembery.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
- Kanada z reguły jest nieprzewidywalnym wyścigiem, w którym strategia może sprawić naprawdę dużą różnicę, także dzięki wysokiemu ryzyku neutralizacji. Tak jak widać to było w Monako, kluczem do sukcesu na nietypowym torze - takim jak Kanada jest odpowiednie wykorzystanie okazji strategicznych, które pojawiają się w niespodziewanych okolicznościach. Historia pokazuje, że szanse na deszcz są dość duże. W takiej sytuacji najistotniejsze jest odpowiednie określenie momentu zmiany rodzaju ogumienia. Czasami trzeba tego dokonywać na wyczucie, jeśli poprzednie sesje odbywały się w suchych warunkach - zakończył dyrektor Pirelli Motorsport.
Charakterystyka toru pod kątem opon:[list]
[/list]