Kilka dni temu FIA poinformowała, że kierowcy nie będą mogli korzystać z pomocy swoich inżynierów przez radio. Oznacza to, iż zawodnicy nie będą dostawać informacji, w jakim miejscu na torze mogą poprawić swój rezultat, czy też muszą zacząć oszczędzać opony. Zgodnie z nowym Artykułem 20.1 Regulaminu Sportowego, kierowca F1 musi jeździć bolidem "sam, bez niczyjej pomocy".
Pojawiły się jednak głosy, że zespoły zaczną używać tajnych szyfrów. Od piątku takie informacje również będą zakazane, o czym poinformował Charlie Whiting.
[ad=rectangle]
Komunikaty dla kierowców nie mogą być również wydawane w innym języku niż angielski. FIA będzie monitorować i rejestrować rozmowy radiowe każdego zawodnika. Za złamanie regulaminu prawdopodobnie będzie groziła kara finansowa lub czasowa. Whiting wykluczył również możliwość dawania ostrzeżenia.
Przykładowe komunikaty radiowe:
- Dozwolone:
- poinformowanie kierowcy o zjeździe na pit stop,
- pozwolenie na wyprzedzenie kolegi z zespołu (team orders),
- ostrzeżenie o bolidach znajdujących się za i przed kierowcą,
- ostrzeżenie o niebezpieczeństwie na torze, żółtych flagach, niebezpiecznych miejscach.
[list][li]Zakazane:
[/li][/list]- informowanie kierowcy, aby zmienił ustawienia bolidu, aby polepszyć osiągi,
- informowanie kierowcy o zużyciu i zarządzaniu paliwem,
- informowanie kierowcy o tym, gdzie może poprawić czas na torze,
- informowanie kierowcy o stanie opon w bolidzie,
- udzielanie wskazówek jak wystartować do wyścigu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa.