Niemiecki producent z Stuttgartu przygotował zdecydowanie najlepszą jednostkę napędową w pierwszym sezonie po zmianie regulaminu technicznego w Formule 1.
Ferrari i Renault, które miały mniej szczęścia starały się zrobić wszystko, aby zmienić przepis o wczesnej homologacji jednostek napędowych, która zabrania producentom rozwoju motorów po wyznaczonym terminie. [ad=rectangle]
Według ustaleń zespoły mogą pracować nad nową jednostką napędową do 28 lutego, po tym okresie wszystkie silniki muszą posiadać homologację FIA. Ferrari i Renault twierdzą jednak, że w przepisach znajduje się luka, która rzekomo zezwala na legalną pracę nad rozwojem układu napędowego po tym okresie.
Zespoły musiałyby jednak rozpocząć sezon 2015 z tegoroczną wersją jednostki napędowej, a nowy motor wprowadzić w późniejszym terminie.
Jak poinformowało BBC podczas ostatniego spotkania Grupy Strategicznej F1 (największe zespoły, Bernie Ecclestone oraz przedstawiciel FIA) producenci silników doszli do porozumienia zgodnie z którym będzie można rozwijać jednostki zarówno przed jak i po starcie nowego sezonu.
Przypomnijmy, że w nowym sezonie Formuły 1 pojawi się czwarty producent. Do współpracy z McLarenem wraca Honda.
Producenci silników w Formule 1 w sezonie 2015:
- Mercedes: Mercedes, Williams, Force India, Lotus
- Ferrari: Ferrari, Sauber
- Renault: Red Bull Racing, Toro Rosso
- Honda: McLaren