Nowy model GT S zastąpi popularnego Mercedesa SLS AMG GT. Tegoroczny Safety Car 100 kilometrów na godzinę osiągnie w czasie 3,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość to około 310 kilometrów na godzinę. Pod maską znajdzie się silnik V8 o pojemności 4,0 litra. Sygnalizacja świetlna umieszczona na dachu auta została specjalnie zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym, aby poprawić wydajność.
[ad=rectangle]
Za kierownicą samochodu bezpieczeństwa ponownie zasiądzie Bernd Maylander, a jego partnerem zostanie Peter Tibbetts, który odpowiedzialny będzie za kontakt z kontrolą wyścigu oraz monitorować będzie wydarzenia na torze za pośrednictwem pokładowego iPada. W poprzednim sezonie SC na tor wyjeżdżał 10 razy na 19 rozegranych Grand Prix.
Samochód medyczny C63 S kierowany będzie przez Alana van der Merwe, któremu towarzyszyć będzie szef lekarzy Ian Roberts. Auto również ma 4,0 litrowy silnik V8, a do "setki" rozpędza się w 4,1 sekundy. Za kierowcą znajdzie się miejsce dla jednego lub dwóch dodatkowych lekarzy oraz na sprzęt medyczny, w tym defibrylator i respirator.
New safety car and new medical car at 2015 #F1 season: @MercedesAMG GT S and Mercedes-AMG C63 S. pic.twitter.com/ugZwOa51Fk
— Sérgio Siverly (@SergioSiverly) marzec 5, 2015