Wypadek Alonso podważył koncepcję przebudowy bolidów F1?

Dramatycznie wyglądający wypadek Fernando Alonso podczas GP Australii poddał pod wątpliwość montowanie specjalnej osłony kokpitu, która ma pojawić się w F1 już do 2017.

Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
PAP/EPA

Kolizja z Estebanem Gutierrezem mogła się skończyć tragicznie dla Fernando Alonso, którego bolid dosłownie fruwał w powietrzu nim wylądował na barierach ochronnych toru Albert Park. Hiszpan wyszedł z odwróconego do góry nogami bolidu o własnych siłach.

- Wiedziałem, że moja mama będzie oglądać wyścig, więc chciałem jak najszybciej stamtąd wyjść - przyznał przed kamerami.

W środowisku F1 pojawiły się jednak sugestie czy Alonso miałby równie łatwą drogą ucieczki z rozbitego bolidu, gdyby ten posiadał system "Halo", czyli wybudowaną nad kokpitem aureolę, która ma chronić głowę kierowcy w trakcie wyścigu. FIA planuje wprowadzić "Halo" do Formuły 1 od sezonu 2017.

- To interesująca kwestia, trzeba się nad tym zastanowić - przyznał Alonso zapytany o wspomnianą hipotezę odnośnie swojego wypadku w Australii.

Partner zespołowy Hiszpana, Jenson Button stwierdził jednak, że teoria, iż system może utrudnić kierowcom "ucieczkę" z samochodu w podobnych wypadkach, nie jest w rzeczywistości argumentem przeciwko koncepcji.

- Ludzie pytają "co w przypadku pożaru", ale ile tak naprawdę mieliśmy w ostatnich latach wypadków, gdzie pojawił się ogień? - zastanawiał się Brytyjczyk.

- Owszem, minęłoby trochę czasu, nim Fernando wyszedłby z takiego bolidu (z systemem "Halo") ale najważniejsze, że jest ok, a znacznie większym ryzykiem jest uderzenie w głowę kierowcy - dodał.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×