FIA proponuje alternatywne rozwiązanie systemu Halo

W sezonie 2018 bolidy mają być wyposażone w system ochrony Halo. Jednak na razie nie wiadomo, jaką koncepcje wybiorą zespoły, dlatego FIA proponuje alternatywne rozwiązanie.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota
osłona kokpitu, którą proponował Red Bull Racing AFP / Na zdjęciu: osłona kokpitu, którą proponował Red Bull Racing

FIA zaproponowało rozwiązanie podobne do zastosowanego w Red Bull Racing zwanego "Aeroscreen". Jednak koncepcja Międzynarodowej Federacji Samochodowej ma cechować się większą estetycznością. Kierowcy nie byli zbyt optymistycznie nastawieni do rozwiązania przedstawionego przez FIA, nazwanego "tarczą".

Największym problemem jest zbyt mała widoczność, podobnie jak w rozwiązaniu Halo zaproponowanego przez Ferrari.

- Moim zdaniem moglibyśmy nie mieć żadnego takiego systemu. Jestem zadowolony z tego, co mamy obecnie - powiedział Kevin Magnussen.

- Rozwiązanie FIA jest gorsze, bo znacznie ogranicza pole widzenia, a w dodatku zbierałoby brud. Nie wierzę, że to pojawi się w przyszłym sezonie - dodał Daniił Kwiat.

Dlatego nadal trwają dyskusję nad prawidłowym rozwiązaniem, co opóźnia podjęcie decyzji. Przepisy techniczne F1 mogą zostać zmienione większością głosów do 30 kwietnia.

ZOBACZ WIDEO Tego nie uczą na kursach prawa jazdy. Zobacz, jak sobie radzić w kryzysowych sytuacjach na drodze
Czy system ochrony kokpitu powinien pojawić się w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×