Możliwa pierwotna przyczyna tych uszkodzeń odpowiada kontaktowi z zewnętrznym obiektem, który doprowadził do częściowego oddzielenia opasania od osnowy w dwóch wymienionych miejscach. W jednym z tych miejsc, jako logiczna konsekwencja, doszło do oddzielenia także części bieżnika.
Te uszkodzenia nie wpłynęły jednak na stan samej struktury opony i Kimi Raikkonen był w stanie bezpiecznie dotrzeć do alei serwisowej bez utraty ciśnienia w oponie. Wyścig o GP Wielkiej Brytanii Fin ukończył na trzecim miejscu.
Przeprowadzono liczne szczegółowe testy, destrukcyjne i niedestrukcyjne, na innych oponach używanych przez czołowych kierowców podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, o zbliżonym lub większym przebiegu niż komplet z samochodu Raikkonena (który przejechał 25 okrążeń). W żadnym przypadku nie stwierdzono oznak zmęczenia, rozwarstwienia lub uszkodzeń, które miałyby wpływ na strukturę opony.
Ostatecznie Pirelli może potwierdzić, że nie wystąpiły żadne problemy związane z samą oponą. Tego typu uszkodzeń nie odnaleziono w żadnym innym obszarze.
ZOBACZ WIDEO Morderczy triatlon dla najtwardszych: DATEV Challenge Roth 2017 (WIDEO)