Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Ferrari przedłużyło kontrowersyjną umowę

Ferrari po raz kolejny przedłużyło umowę z firmą Philip Morris, która jest właścicielem marki Marlboro. Tytoniowy gigant sponsoruje ekipę z Maranello od ponad czterdziestu lat, choć obecnie reklamy papierosów są zabronione w F1.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Sebastian Vettel w bolidzie Ferrari Materiały prasowe / Ferrari Media / Na zdjęciu: Sebastian Vettel w bolidzie Ferrari

Współpraca pomiędzy Ferrari a koncernem Philip Morris została nawiązana przed ponad czterdziestoma laty. W efekcie na czerwonych samochodach znalazł się napis Marlboro. Gdy Unia Europejska zabroniła reklamowania papierosów na samochodach Formuły 1, Włosi postanowili obejść ten przepis. Na tylnym skrzydle znalazły się białe paski, charakterystyczne dla paczki papierosów spod znaku Marlboro.

W ostatnich latach również i paski znikły z pojazdów Ferrari. W roku 2010 Włosi zmienili również logo swojego logo zespołu, bo część ekspertów była zdania, że białe i czerwone pasy też nawiązują do produktów tytoniowych.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: poznajecie tego chłopca? Syn legendy już strzela dla Barcelony


Philip Morris nie zrezygnował jednak ze współpracy z ekipą z Maranello. Zgodnie z komunikatem prasowym, który został wydany w poniedziałek, nowa umowa obowiązywać będzie przez kilka kolejnych lat. Spory wpływ na przedłużenie kontraktu miał z pewnością Maurizio Arrivabene. Obecny szef zespołu Ferrari przed laty pracował w Philip Morris w dziale marketingu.

Kto zostanie w tym roku mistrzem świata F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna, inf. prasowa Ferrari

Komentarze (1):

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×