WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Zespoły F1 mają problem z budową nowych bolidów

Dyrektor techniczny Williamsa, Paddy Lowe stwierdził, że włączenie do konstrukcji samochodów F1 specjalnej osłony kokpitu w postaci tzw. systemu Halo mocno utrudnia budowę maszyn na kolejny sezon mistrzostw świata.
Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
Getty Images / Na zdjęciu: Paddy Lowe, dyrektor techniczny Williamsa

Od sezonu 2018 bolidy Formuły 1 wyposażone będą w tzw. system Halo, chroniący głowę kierowcy siedzącego w kokpicie. FIA zapowiedziała, że montaż Halo w bolidzie każdego z zespołów będzie musiał przejść dodatkowe testy zderzeniowe, które potwierdzą, że element rzeczywiście będzie chronił skutecznie zawodników.

- To spory projekt, który nakazano nam umieścić w samochodach. Ciągle nad tym pracujemy. Jego integracja z bolidem nie jest łatwa - wyznał Paddy Lowe, który po raz pierwszy od kiedy pełni rolę dyrektora technicznego w Williamsie, sprawuje pieczę nad całkowitą konstrukcją nowego samochodu stajni z Grove. - Musimy dostosować ten system do bardzo dużych obciążeń więc uważam, że problem leży przede wszystkim w strukturze, a nie jego wpływie na aerodynamikę - dodał Lowe.

Zdaniem szefa technicznego Williamsa, zespoły F1 mogą szukać w Halo szansy na poprawienie szybkości swojego samochodu względem konkurencji, przez wykonanie lepszej pracy w zakresie montażu urządzenia i zmniejszeniu przez to wagi bolidu. - Wydaje mi się, że będzie można tutaj znaleźć pewną wydajność - twierdzi Lowe. - Głównym obszarem badań będzie to jak efektywnie osiągnąć wymagania montażowe, aby sprostać obciążeniom. Kluczem będzie to jak bardzo zwiększysz przez to wagę samochodu, bo ona będzie najistotniejsza - podkreślił.

Wprowadzenie systemu Halo do samochodów Formuły 1 wymagać będzie również zmiany regulaminu. Zawodnicy dostaną bowiem więcej czasu na zaliczenie testu opuszczenia kokpitu na wypadek wypadku. Dotychczas było to pięć sekund. FIA jest jednak przekonana, że wydłużenie tego czasu będzie niewielką ceną, w porównaniu do tego jak mocno system ochrony kokpitu podniesie standardy bezpieczeństwa w F1.

ZOBACZ WIDEO: Prezes Górnika: Walczymy o mistrzostwo



Polecamy:
2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland - KUP BILETY >>>

Czy Williams będzie w przyszłym sezonie walczył o podia w Grand Prix?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
Autosport

Komentarze (2):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Rick Grimes 0
    Komu ten system "Halo" ma służyć bo na pewno nie kierowcą. O wiele lepszym pomysłem jest system "Shield".
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Oszukany Polak. 0
    Najgłupszy pomysł od wieków [nie zabezpiecza kierowców przed małymi przedmiotami choć by śruba mocująca koła co często się zdarza nie mówiąc o czasie opuszczenie pojazdu nagły pożar bolid na plecach ]
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (2)