Martini wycofuje się z F1 i sponsorowania Williamsa po sezonie 2018

Materiały prasowe / Na zdjęciu: Siergiej Sirotkin podczas testów F1 pod Barceloną
Materiały prasowe / Na zdjęciu: Siergiej Sirotkin podczas testów F1 pod Barceloną

Najbliższy sezon będzie ostatnim, w którym na bolidach Williamsa gościć będzie logo Martini. Firma zajmują się produkcją i sprzedażą alkoholi, wycofuje się z Formuły 1.

W tym artykule dowiesz się o:

Jak donosi branżowy serwis Autosport, Martini zostało zmuszone do odejścia z Formuły 1 po decyzji zarządu Grupy Bacardi, do którego należy słynna marka. Williams Racing prowadził negocjacje na temat przedłużenia umowy, ale miały one zostać zerwane.

- Rozmawialiśmy na temat kontynuacji współpracy - potwierdziła szefowa teamu, Claire Williams. - Martini i my chcieliśmy przedłużyć umowę, lecz Bacardi zakomunikowało nam, że odejdą całkowicie z Formuły 1, gdy nasza umowa wygaśnie po tym sezonie.

Martini współpracuje z Williamsem w roli sponsora tytularnego od 2014 roku. Odejście od brytyjskiego zespołu może być znaczącym ciosem dla stajni z bazą w Grove. Wsparcie Martini było bowiem istotnym elementem budżetu zespołu w ostatnich sezonach.

- Silna wspólnota partnerska ma zasadnicze znacznie dla funkcjonowania naszego zespołu. Nie traktowaliśmy jednak tytułowego partnerstwa priorytetowo, ponad pozostałymi umowami - podkreśliła Williams. - Zespół jest stabilny finansowo. Nie zamierzamy jednak udzielać dalszych komentarzy.

Grupa Bardi tłumaczy, że dalsze przekazywanie zasobów na sponsoring przez Formułę 1, kłóciłoby się z "celami strategicznymi" spółki. Nie wpłynie to jednak w żaden sposób na współpracę Martini i Williamsa w sezonie 2018.

Tymczasem w mediach pojawiły się pierwsze sugestie, że Williams naraził się Bacardi zatrudniając w swoim zespole dwójkę kierowców poniżej 25. roku życia. Zeszłoroczny debiutant Lance Stroll ma ledwie 19 lat. Tylko trzy lata starszy jest nowy kierowca teamu Siergiej Sirotkin. W ten sposób Martini nie ma możliwość sponsorowania swojej marki z udziałem wyżej wymienionych kierowców w kilku krajach, w których sprzedaż alkoholu jest dozwolona dopiero od 25. roku życia.

Williams przed sezonem miał alternatywę w postaci Roberta Kubicy. Zespół postanowił jednak zatrudnić Sirotkina zamiast 33-letniego Polaka, który wpisywałby się idealnie w kampanię marketingową Martini, podobnie jak przed rokiem u boku młodego Strolla robił doświadczony 36-letni Felipe Massa.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica wraca do F1. "W Polsce treningi mogą mieć więcej widzów, niż wyścigi"

Komentarze (7)
avatar
ez1e
27.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
powoli wszyscy odchodzą od F1, królowa motosportów umiera śmiercią naturalną. 
avatar
dejacek
27.02.2018
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
parę milionów brudnych dolarów od Sirotkina wychodzi im bokiem... Lepiej było wziąć Kubicę z mniejszą kasą i nie stracić sponsora 
avatar
zbanowany
27.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Znaczy się Kubica może zapomnieć o fotelu w 2019r. Będą szukać kasy. 
avatar
LW1916
27.02.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
W sumie to super wiadomość. Jak to mówi stare przysłowie: "chciwy dwa razy traci"... 
avatar
Dux
27.02.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
No to zarobili na Sirotkinie a stracili sponsora... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.