WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Testy F1: W końcu! Kierowcy ruszyli do pracy

Robert Kubica miał pecha. W środę z powodu katastrofalnej pogody po torze nie dało się jeździć, dzień później w Barcelonie wyszło słońce i kierowcy od samego rana wzięli się do pracy. Szkoda, że wśród nich nie było Polaka.
Maciej Rowiński
Maciej Rowiński
Newspix / Lewis Hamilton podczas przedsezonowych testow w Barcelonie / Lewis Hamilton w bolidzie Mercedesa W09

Wejdź na TYPER.WP.PL i obstawiaj wyniki meczów MŚ!

Do ostatniego dnia pierwszej rundy przedsezonowych testów Formuły 1 w Barcelonie trzeba było czekać, aby zespoły mogły w stabilnych warunkach pracować nad nowymi samochodami. Przez trzy poprzednie dni niska temperatura, deszcz a nawet śnieg nie pozwalały na efektywne testy. Pecha miał Robert Kubica, który przez zespół Williamsa był wyznaczony do jazd we wtorek i środę. O ile we wtorek, przez godzinę zanim spadł deszcz mógł poprowadzić model FW41, o tyle w środę warunki były tak ekstremalne, że wyjazd na tor nie miał sensu.

Ostatniego dnia pierwszej rundy testów (druga odbędzie się w dniach 6-9 marca) wreszcie wyszło słońce i zrobiło się cieplej. Zespoły nie zwlekały i równo o godzinie 9 rano wzięły się do pracy. Żeby nadrobić stracony czas zrezygnowano nawet z przerwy obiadowej.

Pierwsze okrążenia kierowcy wykonali jeszcze na oponach deszczowych, ale z każdą minutą tor przesychał, aż wreszcie można było przetestować mieszanki Pirelli na suchą nawierzchnię. W Williamsie obowiązkami podzielili się Siergiej Sirotkin i Lance Stroll. Rosjanin, który jeździł podczas porannej sesji był zadowolony ze swojej pracy na torze. - Wreszcie pogoda się poprawiła i mieliśmy dobry dzień do testowania. Poprzednie trzy może nie były bezużyteczne, ale na pewno nie były idealne. Ten był pierwszy, w którym mogliśmy odpowiednio realizować swoje założenia. Warunki były stabilne, z upływem czasu się poprawiały, więc zebraliśmy sporo istotnych informacji - mówi Sirotkin, który w czwartek miał ostatni czas dnia i przejechał 47 okrążeń.

Popołudniu Sirotkina za kierownicą zmienił Stroll. Kanadyjczyk zakończył testy z 55 okrążeniami na koncie i czasem 1:21.142, co dało mu siódmy wynik. Czasy okrążeń podczas testów nie mówią zbyt wiele i nie należy wyciągać zbyt pochopnych wniosków, nie znając programów realizowanych przez teamy, jednak tempo zaprezentowane w czwartek przez Lewisa Hamiltona robi wrażenie. Brytyjczyk za sterami Mercedesa był najszybszym kierowcą dnia, czas 1:19.33 był aż o ponad pół sekundy od drugiego Stoffela Vandoorne'a z McLarena.

Powody do zadowolenia mogą mieć też w Toro Rosso. Pierre Gasly pokonał aż 147 okrążeń, co oznacza, że obawy o niezawodność silnika Hondy, który regularnie zawodził w ubiegłym roku w bolidzie McLarena, zostały już rozwiane.

Teraz zespoły mają kilka dni na przeanalizowanie zebranych danych. Do pracy wrócą 6 marca i ponownie będą jeździć przez cztery dni. Wszystko wskazuje na to, że Robert Kubica dostanie dwa dni na torze.

Wyniki 4. dnia przedsezonowych testów w Barcelonie:

Poz. Kierowca Zespół Czas/strata Liczba okrążeń
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:19.333 69
2 Stoffel Vandoorne McLaren +0.521 110
3 Sebastian Vettel Ferrari +0.906 120
4 Kevin Magnussen Haas +0.984 96
5 Fernando Alonso McLaren +1.596 51
6 Carlos Sainz Renault +1.607 60
7 Lance Stroll Williams +1.809 54
8 Sergio Perez Force India +2.640 65
9 Max Verstappen Red Bull +2.725 35
10 Pierre Gasly Toro Rosso +2.801 147
11 Nico Hulkenberg Renault +3.174 49
12 Valtteri Bottas Mercedes +3.456 60
13 Charles Leclerc Sauber +3.475 59
11 Marcus Ericsson Sauber +4.492 79
13 Siergiej Sirotkin Williams +12.616 47

Z Barcelony Maciej Rowiński

ZOBACZ WIDEO Mikołaj Sokół: Robert daje z siebie maksimum. Pracy na pewno mu nie zabraknie



Czy Robert Kubica zastąpi, ktoregoś z kierowców Williamsa w trakcie sezonu?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (7):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Xm3n 0
    Widzę że sami znawcy, byście oglądali relacje z testów w Barcelonie to byście wiedzieli, że Sirotkin zrobił swój najlepszy czas na oponach przejściowych, a reszta potem jeździła na miękkich. Ten artykuł niczego nie wnosi i według mnie nie jest na temat. I pisanie że "Robert Kubica miał pecha. W środę z powodu katastrofalnej pogody po torze nie dało się jeździć, dzień później w Barcelonie wyszło słońce i kierowcy od samego rana wzięli się do pracy. Szkoda, że wśród nich nie było Polaka." Robert jest 3-im kierowcą w Williamsie i powinien się cieszyć że dano mu szanse w ogóle sobie pojeździć w Barcelonie.
    mechanikwirus Kiedyś jak Force India byli 4 sek. w plecy na okrążeniu, to był kosmos i tak naprawdę byli zagrożeniem na torze. Ale -12 to już nie jest nawet obciach, to profanacja F1. To ile miałby straty w wyścigu na 60-ciu okrążeniach?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • zino27 1
    Jak Sirotkin tak wolny będzie w wyścigu to dopiero będzie zagrożenie.
    mechanikwirus Kiedyś jak Force India byli 4 sek. w plecy na okrążeniu, to był kosmos i tak naprawdę byli zagrożeniem na torze. Ale -12 to już nie jest nawet obciach, to profanacja F1. To ile miałby straty w wyścigu na 60-ciu okrążeniach?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • mechanikwirus 1
    Kiedyś jak Force India byli 4 sek. w plecy na okrążeniu, to był kosmos i tak naprawdę byli zagrożeniem na torze. Ale -12 to już nie jest nawet obciach, to profanacja F1. To ile miałby straty w wyścigu na 60-ciu okrążeniach?
    [ 2 komentarze w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (7)
Pokaż więcej komentarzy (7)
Pokaż więcej komentarzy (7)